התגובות בישראל: מהזמנה להר הבית ועד ‘אמרתי שהוא יזכה’

חברי הכנסת הגיבו לנצחונו ההיסטורי של דונלד טראמפ כאשר חה"כ גליק מהליכוד איחל לו לעלות להר הבית, חה"כ חזן ביקש להזכיר כי הוא חזה את תוצאות הבחירות, וסגנית שר החוץ חוטובלי דרשה מטראמפ לממש את הבטחתו ולהעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים
קובי פינדרוס
ח' חשון התשע"ז / 09.11.2016 12:20

תגובות מעורבות במערכת הפוליטית הישראלית לנצחונו המפתיע של דונלד טראמפ לנשיאות ארה”ב.

חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד ביקש לשלוח לטראמפ ”ברכת ה’ מירושלים”, והוסיף: ”יאר ה’ פניו אליך ויחונך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום. מאחל לו לעלות להר הבית ולהוביל ממקור האור והאנרגיה של העולם שיח של פיוס ושלום עולמי.

“מזמין אותו בביקורו בישראל לבקר ברחבי יהודה ושומרון ולראות במו עיניו שההתיישבות היא הדרך לשלום”, הוסיף חבר הכנסת גליק.

חבר הכנסת אורן חזן הזכיר שהוא חזה את נצחונו של טראמפ: “מהיום הראשון של הקמפיין ולאורך כל הדרך כשקראו לו ליצן ולא הפסיקו להעליב ולזלזל בו (נשמע לכם מוכר?!), אמרתי שהנשיא הבא של ארה״ב הוא דונלד טראמפ.

״בניגוד לתקשורת ולסוקרים, שכנראה לא באמת מפנימים את השינויים שעוברים על ה’אזרח הרגיל’ גם בארה״ב וגם בישראל, אני טוען כבר מזמן כי הגענו לסוף עידן ה׳פוליטיקלי קורקט׳ הציבור רוצה לשמוע את האמת ולא מילים מכובסות ומסרים עטופים בכוונות ניסתרות. התקשורת צריכה עוד להפנים ששיימינג בעידן הנוכחי והדבקת כינויים מעליבים ופוגעניים, יכולים לחזור אליה דווקא כבומרנג״.

ח״כ חזן הוסיף כי ״לכל אורך הדרך טראמפ הצהיר כי הוא מגבה את ממשלת ישראל, לא יכפה צעדים חד צדדיים בלי לקבל תמורה ויהיה קשוח הרבה יותר עם איראן ודאע״ש. גם הצוות סביבו הוא הכי פרו ישראלי שהיה אי פעם״.

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי ביקש לפתוח את דבריו עם ציטוט מן התפילה ובירך את הנשיא הנבחר: “הממליך מלכים ולו המלוכה. מברך את דונאלד טראמפ על היבחרו לנשיא ארצות הברית.נייחל ונתפלל שיהיה טוב לארצות הברית וטוב לישראל. נידרש לאחריות בחודשיים שנותרו לנשיא אובמה, על מנת שלא יזיק לישראל. אחר כך, בע”ה הכל פתוח במערכת היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית, גם ביחס לעתידנו הניצחי וחיזוק אחיזתנו ביהודה ושומרון. בוקר טוב אמריקה. בוקר טוב ישראל”.

השר ישראל כץ אמר “אני מברך את הנשיא הנבחר. אני בטוח שהיחסים הטובים עם ארה”ב ימשיכו”. כץ הוסיף בתגובה לשאלה “לא התערבנו בבחירות יש לנו מספיק צרות כאן”.

 יושב ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, בירך את טראמפ בחשבון הפייסבוק שלו, ואת הניצחון “כנגד כל הסיכויים”, כהגדרתו.

“ברכות חמות לנשיא המעצמה הגדולה והחזקה בעולם, דונאלד ג׳יי טראמפ”, כתב הרצוג, “הדמוקרטיה האמריקנית בחרה היום להעמיד בראשה מנהיג אמריקני, שלימד את הפרשנים והספקנים שאנחנו בעידן חדש של שינוי והחלפת האליטות השלטוניות הוותיקות”.

ח”כ לבני, כתבה: “ברכות לנשיא ארצות הברית הנבחר. מאחלת לאמריקה ולעולם כולו שיממש את מה שהבטיח בנאום הניצחון – ולא בקמפיין”.

שר החינוך בנט קרא לזניחת רעיון המדינה הפלסטינית: “אנו בטוחים שהקשר המיוחד בין ארה״ב לבין ישראל יישמר, ואף יתחזק, זהו נצחון האמת הפשוטה על המוסכמות הישנות והמתפוררות, נצחון האינטרס של המדינה על אינטרסים של אליטות שהולכות וקורסות אל מול עינינו. נצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מיידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ, שהיא פגיעה ישירה בביטחוננו ובצדקת דרכנו. זוהי תפיסת הנשיא הנבחר כפי שמופיע במצעו, ובוודאי זו צריכה להיות דרכנו. חד, פשוט וברור. תם עידן המדינה הפלסטינית”.

שר האוצר ויו”ר כולנו משה כחלון כתב: “ישראל, כדמוקרטיה היחידה במזה”ת, מצדיעה לארה”ב, הדמוקרטיה הוותיקה בעולם, על הליך בחירות דמוקרטי המביע את רצון הבוחר. אנחנו מעריכים את הקשר העמוק בין העם בישראל והעם האמריקני, ואת הגיבוי והידידות של ארה”ב במדינת היהודים. יחסים אלו חוצי מפלגות וממשלים לאורך כל השנים. אנחנו מצפים לעבודה משותפת עם הממשל האמריקני החדש לטובת חיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין שתי המדינות”.

שרת המשפטים איילת שקד: “אני מברכת את הנשיא הנבחר של ארצות הברית הנבחר דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל. אני בטוחה שטראמפ ידע לנתב באומץ את העולם החופשי ליעדים מוצלחים אל מול המלחמה העולמית בטרור. זאת הזדמנות לממשל האמריקאי להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, בירת ישראל הנצחית. הדבר יסמל את הקשר ההדוק והידידות האמיצה בין שתי המדינות”.

לדבריה של שקד הצטרפה גם סגנית שרת החוץ ציפי חוטובלי, שכתבה כי היא “מצפה לקיום ההבטחה להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. זה יהיה צעד הסטורי חשוב”. ח”כ בצלאל סמוטריץ’ (הבית היהודי) קרא להכריז מיד על בניה נוספת ביו”ש בעקבות בחירתו של טראמפ, ואף כתב: “האבל ואווירת הנכאים בתקשורת הישראלית רק מלמדות כמה זה יהיה טוב לישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות