טראמפ הציג את תכנית מאה הימים שלו: מה הוא מתכנן?

המועמד הרפובליקני פרס בנאום מיוחד שנשא בגטיסבורג שבפנסילבניה את תכנית מאה הימים שלו והתייחס לנושאי הגירה ומשילות • על הנשים שהתלוננו כנגדו אמר: "הן שיקרו כדי לפגוע בקמפיין שלי. תביעה תוגש נגד כולן אחרי הבחירות" • על פי הסקרים העדכניים מצליח טראמפ לצמצם את הפער בינו לבין הילארי קלינטון לכדי ארבעה אחוזים בלבד
קובי פינדרוס
כ"א תשרי התשע"ז / 22.10.2016 21:08

דונלד טראמפ הציג את תכנית ‘100 הימים’ ופרס את חזונו הפוליטי, בנאום שנשא בגטיסבורג שבפנסילבניה – שם נשא הנשיא לינקולן בנובמבר 1863 את ‘נאום גטיסבורג’ המפורסם.

“היה צריך למנוע מהילרי קלינטון לרוץ לנשיאות, אבל ה-FBI ומשרד המשפטים מחפים על הפשעים שלה”, אמר טראמפ בפתח נאומו, וחזר שוב על התקפותיו כנגד הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית: “קלינטון לא רצה נגדי, היא רצה נגד השינוי, נגד אזרחי ארצות הברית ונגד המצביעים. מעולם לא רציתי להיות פוליטיקאי, אך לא יכולתי להתבונן יותר מהצד ולראות מדינה בצרה”.

בהמשך התייחס המועמד הרפובליקני לסוגיית ההגירה לתחומי ארצות הברית. הוא הדגיש כי אם ייבחר, יחל מיד “בהוצאת יותר משני מיליון מהגרים לא-חוקיים, סוחרי סמים, ראשי כנופיות ורוצחים – ונבטל את הוויזות לארצות זרות שלא יקבלו אותם בחזרה”.

טראמפ המשיך: “נשעה את ההגירה מאזורי טרור בהם סינון לא יכול להתקיים באופן רגיל. תסתכלו על סוריה, לדוגמה. אנחנו מקבלים אלפי מהגרים אלינו. אין לנו מושג מי הם, מהי עמדתם, מאיפה הם באים – וקלינטון רוצה להעלות את מספרם באלפים.

“הטרור האיסלאמי הקיצוני נמצא ממש מעבר לפינה. עלינו להיות חכמים וקשוחים. אסור לנו לתת לזה לקרות. הסינון יהיה קפדני, נהיה מאוד זהירים”.

עוד הבהיר טראמפ כי יבנה חומה בגבול עם מקסיקו. לדבריו, מקסיקו בעצמה תאלץ לשלם עבור החומה.

טראמפ התייחס גם לתלונות הנשים נגדו בגין מעשים חמורים שביצע בהן, לכאורה, ואמר כי יתבע אותן: “כל אישה שטענה כאלה דברים, שיקרה כדי לפגוע בקמפיין שלי. תביעה תוגש נגד כולן אחרי הבחירות”.

המועמד הרפובליקני התייחס גם לנושאי משילות והצהיר, כי יחיל הגבלת כהונה של חברי קונגרס, יקפיא גיוס עובדים ברשויות הפדרליות ואף ידרוש כי על כל תקנה פדרלית שתתווסף, יתבטלו שתיים.

עוד דרש תקופת צינון של חמש שנים על עובדי הבית הלבן והקונגרס לפני שיוכלו להיות לוביסטים; איסור גורף על עובדי הבית הלבן להיות לוביסטים עבור ממשלות זרות; ואיסור מוחלט על לוביסטים זרים לגייס כסף עבור הבחירות בארצות הברית.

מן הסקרים האחרונים המתפרסמים בארצות הברית עולה, כי טראמפ הצליח לצמצם את הפער בינו לבין קלינטון לכדי ארבעה אחוזים בלבד. בשבוע האחרון עמד הפער על שבעה אחוזים. התוצאות הללו מפתיעות לאחר שבעימות האחרון אמר טראמפ כי הוא אינו מוכן להתחייב לקבל את תוצאות הבחירות – טענה שעל פי הערכות פגעה בסיכוייו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק טרמפ!!
    22/10/2016 22:11
    פאני
  1. ארה”ב והעולם כולו זקוקים לנשיא בעל יד חזקה ולא פחדן כמו הנוכחי. הי-לרי רק תמשיך את הקו הפחדני של אובמה ותמשיך כמה שתוכל לשקר ולספר סיפורים. לכן אם לעם האמריקאי יש הבנה ורואים מעבר לאף יבחרו את טרמפ לנשיאם.