בנק הדואר, שנת 2016: צועד לאט כמו צב, אבל אוסף כל הדרך כסף

זהו סיפור על שירות אטום של בנק הדואר, זלזול מוחלט בלקוח, ושדרוג שנותר רק על הנייר • משהו אחד בכל זאת ניתן ללמוד מבנק הדואר: כיצד להרוויח כסף גם כשכל המערכת הבירוקרטית שבורה ומקולקלת לחלוטין
ח' תשרי התשע"ז / 09.10.2016 22:33

תחילת הסאגה לפני מספר חודשים, בחודש יוני בקיץ. בתיבת הדואר של ד’ נחת מכתב, שבצידו השמאלי, למעלה, הופיע התאריך 14-4-2016.

הנידון: חסימת חשבון לא פעיל.

המכתב הפנה את תשומת ליבו של ד’ לכך שבחשבונו לא התבצעה פעולה במשך 335 ימים ברציפות, ולפיכך – החשבון ייחסם לכל פעילות.

במכתב נאמר עוד, כי אם ברצונו להביע הסתייגות מחסימת החשבון או לסגור אותו, עליו לפנות אל מוקד שירות לקוחות הארצי של בנק הדואר – 025005303).  נסו להתקשר. אנחנו ניסינו, ללא הצלחה.

 ד’ החליט שלא לסגור את החשבון.

אולם, כאשר הגיע אל סניף הדואר שבעיר מגוריו, יום לאחר קבלת המכתב, התברר לו שבינתיים, בימים בהם ‘בילה’ המכתב בדואר – שימו לב שוב: חודש וחצי – בטרם הגיע אל תיבת הדואר הפרטית שלו, החשבון כבר נחסם.

“אין דרך לפתוח אותו, צריך לפתוח חשבון חדש”, הבהירה הפקידה בסניף.

פתיחת חשבון בבנק הדואר היא פעולה מייגעת, הכרוכה בביורוקרטיה סבוכה, כשמדובר בבנק כבנק הדואר. מדובר בתהליך שיכול היה להימנע אילו נשלח המכתב בזמן ולא עושה את דרכו חודש וחצי עד אל התיבה.

היה זה זמן קצר אחרי שבנק הדואר ערך מסיבת עיתונאים מתוקשרת, בה הבהירו ראשי הבנק על שינויים מרחיקי לכת שהשיקו, ועל המנכ”ל החדש – דני גולדשטיין, שפועל לשנות את השירות מן הקצה אל הקצה.

שוחחתי אז עם אחד ממנהלי הסניפים, שסיפר לי שהמצב רחוק מלהשביע רצון. באשר לחיוג לסניף הדואר הארצי, לשם מתבקשים לקוחות להתקשר לשם ביצוע פעולות מורכבות יותר, סיפר: “לקוחות פשוט נמנעים מלהתקשר לשם, מדובר במערכת טלפונים כושלת, אתה מוצא את עצמך ממתין חצי שעה ואפילו שעה או שעתיים, ולא פעם הקו מתנתק באמצע”, אמר.

“גם אנחנו, מנהלי הסניפים, כשצריכים לתפוס את הסניף הארצי, עוברים מסכת עינויים, כשלקוחות צריכים להמתין פה שעות. זה לא הגיוני! בשום בנק אחר הדבר הזה לא קורה”, הדגיש.

לדבריו, בשיחות פנימיות הם תמיד צוחקים שסמל הדואר צריך להשתנות מצבי – לצב.

“זו האמת, וכל מה שינסו למכור לכם על שינויים, היא בדיחה אחת גדולה”, הוא קבע בנחרצות.

תגובת דואר ישראל הייתה אז: “נהלי בנק הדואר קובעים כי חשבונות בנק אשר לא נעשה בהם כל שימוש במהלך שנה יחסמו, וזאת במטרה להגן על הלקוחות. כחודש לפני ביצוע חסימה נשלח מכתב המעדכן את הלקוחות בפעולה.

“עוד מצוין במכתב כי ניתן לבטל את החסימה באמצעות הסניף או בבקשה בכתב. יצרנו קשר עם בעל ייפוי הכוח בחשבון והנושא יוסדר ישירות מולו. יש לציין כי בימים אלה מוקד שירות הלקוחות של בנק הדואר עובר תהליך שדרוג וכבר בשבועות הקרובים זמני ההמתנה יצטמצמו והשירות ישתפר באופן מהותי”.

 נציין כי בתגובת הדואר לא היה מענה לשאלה – מדוע מכתב שנשלח חודש קודם סגירת החשבון הגיע שבועיים אחרי תאריך היעד.  כמו-כן, למרות שכבר חודשים מפמפמים בהנהלת דואר ישראל כי או-טו-טו הכל משתפר, לא התקבלה תגובה באשר לטענות החמורות שהעלה מנהל הסניף.

21

אלא שאם חשבנו שמשהו השתפר מאז, הרי שמכתב חדש שנחת לתיבת הדואר של ד’ בימים אלו, בישר כי המצב רחוק מלהשביע רצון.

גם הפעם – הנידון: חשבונך בבנק הדואר. אותו חשבון שדובר בו נכבדות, חשבון אותו החשיב הלקוח כחשבון סגור, כפי שנאמר לו.

במכתב נאמר: “אני מבקשים להפנות את תשומת ליבך לכך שכבר נכנסו לתוקף תקנות הדואר (תשלומים בעד השירותים הכספיים) התשע”ה – 2011.

ברצוננו לעדכן כי חשבונך בבנק הדואר מצוי במצב של חוסר פעילות נכון ליום 31-08-2016 – היות שלא בוצעה בו כל פעולה במשך 150 הימים האחרונים או אף למעלה מכך.

בהתאם לסעיף 2.2 לתוספת לתקנות אלו, חשבונך יחויב בעמלת חשבון לא פעיל עבור כל 30 ימים מהמועד בו החשבון הפך לא פעיל, וזאת בגין חשבון המתנהל בבנק הדואר ושלא בוצעה בו כל פעולה במשך 180 ימים ברציפות (למעט חיוב או זיכוי שנעשה בידי בנק הדואר בעבור תשלום בעד שירות כספי).

לאור זאת, בהיעדר פעילות בחשבונך שבנידון, חשבונך יחוייב מידי חודש בסך של 4.15 ₪ בתוספת מע”מ כחוק (נכון למועד זה)…למענה לשאלות ולבירורים ניתן לפנות…”.

כמו במקרה הקודם, כשניגש לסניף אמרו לו: “אנחנו לא יכולים לטפל בזה, רק במוקד הארצי”.

2

ובמוקד הארצי? ובכן,  שם ענו ב…ניתוקי טלפון.

לאחר פנייה שלנו אל בנק הדואר, יצרה פקידה קשר עם הלקוח.

היא באה לקראתו, הציעה לו לפנות שנית אל הסניף ולהמציא לידם מכתב ובו בקשתו להמשך הפעלת החשבון, תוך הבטחה שהדבר יבוצע לשביעות רצונו.

לא ברור האם הוא יצליח בכך או לא, מה שברור הוא שמבלי פנייה לתקשורת הוא היה נשאר עם חשבון חסום, שגובה ממנו 4.15 שקלים מידי חודש בחודשו, לא כולל מע”מ.

הפקידה שהתקשרה אגב הסבירה שהגבייה תיעשה רק במקרה בו נותר כסף בחשבון.

לשאלתו, אם כך מדוע קיבל את המכתב, והרי חשבונו נטול כספים כבר כמה חודשים – ענתה: זה מכתב שגרתי המופנה לכלל הלקוחות. נו, באמת.

צב או לא, מה שנראה מהמכתב שקיבל ד’ לביתו -ואם ההודעה אינה נכונה, מדובר במדיניות חלמאית של שיגור מכתבי סרק ללקוחות – הוא שבדרכו האיטית מצליח הצב גם לגרוף מאיתנו לא מעט שקלים נחמדים.

תגובת בנק הדואר טרם התקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות