סכנה במזון: אסם השמידה אלפי אריזות מטרנה מחשש לשבבי מתכת

חברת אסם, בעלת המותג מטרנה, משמידה אלפי אריזות של תחליפי החלב של המותג, מחשש לשבבי מתכת במזון לתינוקות • באסם טוענים: מדובר באריזות שיוצרו בחודש אפריל • בחודש אוגוסט פורסם כי הורים חוששים מזיהום עקב חוסרים שנוצרו במטרנה אקסטרה קר שלב 2, ואף נשמעו תלונות על שלשולים והקאות בקרב תינוקות שצרכו מטרנה
תמי גיל
ח' תשרי התשע"ז / 09.10.2016 23:28

חברת אסם משמידה אלפי אריזות של מטרנה מחשש לשבבי מתכת במטרנה. כך מדווח הערב (ראשון) אתר ‘דה מרקר’.

באסם, בעלת המותג מטרנה, טוענים כי מדובר באריזות שיוצרו בחודש אפריל.

בחודש אוגוסט פורסם כי הורים חוששים עקב חוסרים שנוצרו במטרנה אקסטרה קר שלב 2, ואף נשמעו תלונות על שלשולים והקאות בקרב תינוקות שצרכו מטרנה.

החברה טענה אז כי המחסור נגרם בגלל תקלה מכאנית בברז בקו הייצור, שאירעה לפני מספר חודשים – ואולם כעת מתברר כי שבבי ברזל נכנסו לאלפי אריזות.

מאסם נמסר בתגובה: “במהלך ספטמבר הושמדו כמה אלפי קופסאות כתוצאה מתקלה מכנית שארעה בפס הייצור לפני מספר חודשים.

“מטרנה מעמידה את איכות מוצריה ובריאות התינוקות מעל לכל, ולכן הוחלט מטעמי זהירות ובתיאום עם משרד הבריאות להשמיד את הקופסאות שיוצרו לפני תיקון התקלה”.

אתר דה מרקר מציין, כי לפני כשבועיים התנהלה אסם בחוסר שקיפות כלפי רשתות השיווק כאשר מחסור בחומוס צבר שהחל בסופרמרקטים חשף חשד לחיידקי סלמונלה בקו הייצור של סלטי החומוס, הטחינה והחציל בטחינה של צבר.

ברשתות השיווק סיפרו אז ל’דה מרקר’ כי כשהחלו לקבל אספקה מועטה מהרגיל של סחורה הם פנו לאסם, בעלת המותג צבר, ומשם נמסר להם כי הכנסת מכונה חדשה שהביאה לקצב ייצור איטי יותר צפויה להשפיע על האספקה. רק אחרי פניית ‘דה מרקר’ לאסם הודו בחברה, כי מדובר בסלמונלה שהתגלתה באחד מקווי הייצור.

מאסם מסרו אז: “במסגרת בקרת איכות שגרתית עלה חשד לסלמונלה באחד מקווי הייצור. משרד הבריאות עודכן מיד. ניקוי הקו גרם לעיכוב באספקת חלק ממוצרי החברה, וחזר לייצור מלא. כל המוצרים שעל המדפים עברו את כל הבדיקות הקפדניות”.

חברות המזון כבר לא יכולות להסתיר מידע ממשרד הבריאות, לאחר שזה שינה את הנהלים אחרי פרשת הסלמונלה בדגים של חברת יוניליוור. המשרד הודיע למעבדות המזון הפרטיות כי חברה שלא תדווח על זיהומים שמצאה – תסתכן באיבוד הרישיון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות