פרס ביקש בצוואה: הזמר דוד דאור ישיר את ‘אבינו מלכנו’ • צפו בחזרה

לשמעון פרס הייתה בקשה בנוגע לסדרי הלווייתו: שהזמר דוד דאור יבצע בטקס את השיר 'אבינו מלכנו' בטקס • הלילה ערך דאור הנרגש חזרה גנרלית עם השיר, במופע סליחות למרגלות הר הבית • ח"כ יהודה גליק תיעד אותו
אבי כץ
כ"ז אלול התשע"ו / 29.09.2016 22:50

לשמעון פרס, נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שיובא מחר (שישי) למנוחת עולמים, הייתה בקשה אחת בנוגע לסדרי הלווייתו: שהזמר האהוב עליו דוד דאור, יבצע בטקס את השיר ‘אבינו מלכנו’.

הלחן העתיק ל’אבינו מלכנו’, אינו רק ניגון כובש לבבות, אלא היה חלק בלתי נפרד מאישיותו של שמעון פרס, נצר למשפחת רבנים.

במאות הזדמנויות בחייו הארוכים, תיאר פרס בהתרגשות כיצד בעודו ילד קטן בעיירה וישנייבה, היה סבו, הרב צבי מלצר הי”ד, עוטף את ראשו בטלית ביום הכיפורים ושר עמו את ‘אבינו מלכנו’.

הרב מלצר, שנרצח בידי הנאצים שנים ספורות לאחר שנכדו עלה לארץ ישראל, היה אחת הדמויות המשפיעות ביותר על פרס הפוליטיקאי, לכל אורך שנותיו.

בכל עת שהיה נפגש פרס עם גדולי הדור, מנהיגים ואישי ציבור חרדים, היה מספר כיצד השפעתו החזקה של זכר סבו גרמה לו להגן שוב ושוב על בני הישיבות שתורם אומנותם ולמנוע כל ניסיון לגייסם לצה”ל.

שעות ספורות לאחר הפטירה, התקשר בנו של פרס, יוני, לדוד דאור וסיפר לו על רצונו האחרון של אביו.

דאור אמר אמש: “התרגשתי עד דמעות כשיוני הודיע לי הבקשה. רכשתי אהבה והערכה גדולה מאד לאיש היקר הזה. דרכו וחכמתו היוו לי מקור השראה. מבחינה רגשית לא יהיה פשוט לשיר במעמד הזה, אבל אני מבטיח לקיים את צוואתו הכי טוב שאוכל”.

הערב הופיע דוד דאור בכנס סליחות למרגלות הר הבית, ושר שם את השיר ‘אבינו מלכנו’, אותו יבצע מחר בהלוויה.

חבר הכנסת יהודה גליק תיעד אותו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות