ליצמן: “אולי תספר לנו מה קורה בינך לבין הרצוג” • מה נתניהו ענה?

ראש הממשלה נתניהו הפתיע את שותפיו הקואליציוניים וערך ביניהם מעין משאל על צירוף המחנה הציוני לקואליציה • כחלון, דרעי, ליצמן וגפני הביעו את הסכמתם; בנט וליברמן לא נכחו בישיבה
נחמן גור
כ"ד אלול התשע"ו / 27.09.2016 20:45

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה הבוקר (שלישי), שאל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את שותפיו לממשלה האם הם בעד או נגד צירוף ‘המחנה הציוני’ לקואליציה.

העיתונאי יוסי ורטר מדווח ב’הארץ’ כי אף אחד מהנוכחים לא הביע התנגדות.

בישיבה השתתפו רק חמישה מראשי מפלגות הקואליציה: ראש הממשלה נתניהו עצמו, יו”ר כולנו השר משה כחלון, יו”ר ש”ס השר אריה דרעי, יו”ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן ויו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני.

ראשי שתי מפלגות הימין הנוספות בקואליציה – יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ויו”ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן – לא נכחו בישיבה.

בנט וחברים נוספים במפלגתו הביעו בעבר את התנגדותם למהלך.

על פי דיווחים מתוך הישיבה הסגורה, הנושא הועלה בדרך אגב, לאחר ששר האוצר התלונן על המתקפות של ח”כים מהליכוד נגד יוזמתו להטלת מס נוסף על מחזיקי 3 דירות מגורים ומעלה.

נתניהו גיבה את כחלון והשיב: “יש לנהוג בלויאליות וקולגיאליות” – ואז שאל אותו שר הבריאות ליצמן, “אם אתה דורש מאתנו לויאליות וקולגיאליות, אולי תספר לנו מה קורה בינך לבין הרצוג?”

בתגובה, לא ענה ראש הממשלה תשובה ישירה, אלא ערך מעין משאל בין הנוכחים. יש לציין כי הנושא הועלה לאחר שבימים האחרונים נפוצו שוב שמועות על מגעים בין הליכוד למחנה הציוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות