חצי שנה אחרי שפרש מהפוליטיקה: מה הקריירה החדשה של סילבן שלום

לפי דיווח ב'דה מרקר', השר הבכיר לשעבר פתח חברת ייעוץ שמציעה שירותי רגולציה לגופים עסקיים בענף התשתיות • אבל שלום מכחיש: "לא היה ולא נברא"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ו / 26.09.2016 18:00

האם השר הבכיר לשעבר מהליכוד פתח בקריירה חדשה, חצי שנה לאחר שנאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים?

לפי דיווח ב’דה מרקר’, שלום פתח חברת ייעוץ בשם סימס אינטרנשיונל (SIMS). לפי הדיווח, את החברה רשם שלום ב–16 ביוני — שבועיים לפני שהיועץ המשפטי לממשלה, עו”ד אביחי מנדלבליט, הודיע על סגירת תיק הבדיקה נגדו.

חברת הייעוץ הוקמה חצי שנה לאחר ששלום התפטר מתפקידו כשר פנים, ושנה וחצי לאחר שעזב את תפקידיו כשר האנרגיה, השר לפיתוח אזורי והשר לפיתוח הנגב והגליל.

את משרדיה מיקם בבית אופקים בתל אביב.

שלום הציע באמצעות החברה החדשה שירותי רגולציה לגופים עסקיים בענף התשתיות לכמה גופים עסקיים, ובהם חברה מתחום התשתיות ואף גוף זר.

ככל הידוע, בפגישות שנעשו עבור חברת הייעוץ נכח משה בנימין, ששימש יועצו המקצועי של שלום בעת כהונתו כשר אנרגיה וכשר לפיתוח הנגב והגליל.

בפני הלקוחות הפוטנציאליים הוצג ניסיונו הפוליטי העשיר של שלום ונטען להיכרותו המעמיקה עם הרגולציה בתחום התשתיות — אף שלא כיהן כשר התחבורה, ואף שכהונתו בת השנתיים במשרד האנרגיה עמדה בעיקר בסימן התמודדותו על נשיאות המדינה.

עם זאת, ב-30 שנותיו בשירות הציבורי הספיק שלום לכהן גם כשר האוצר ושר החוץ, וכן שימש לתקופות קצרות יחסית מנכ”ל משרד האנרגיה ויו”ר דירקטוריון חברת החשמל.

תיקי התחבורה והאנרגיה אמנם מוחזקים בידי שרים ממפלגתו לשעבר של שלום, ישראל כ”ץ ויובל שטייניץ, בהתאמה, אולם אלה לא נמנו עם מחנהו של שלום במפלגה.

שלום מסר ל’דה מרקר’: “לא היה ולא נברא. אין לי כל קשר למשה בנימין. אני לא מציע את עצמי, ולא ישבתי עם אף חברה”.

העיתון לא הצליח להשיג את תגובתו של בנימין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות