נתניהו הפיץ סרטון על ‘טיהור אתני’ ביו”ש והקפיץ השמאל והאמריקנים

ראש הממשלה הפיץ ביום שישי ברשתות החברתיות סרטון קצר וקליט על "הטיהור אתני" - והטריף את השמאל, את הערבים, וגם את מחלקת המדינה האמריקנית
יוני גרין
ח' אלול התשע"ו / 11.09.2016 10:13

ביום שישי הפיץ ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשתות החברתיות סרטון על ‘הטיהור האתני’ ביהודה ושומרון – והצליח להטריף את חברי הכנסת מהשמאל, הערבים, וגם את מחלקת המדינה האמריקנית שגינתה את הסרטון.

בסרטון אומר ראש הממשלה, באנגלית רהוטה ובטון משכנע מאוד, כי הדרישה לפנות את כל ההתנחלויות שקולה לטיהור אתני של יהודים, וכי איש לא יעז לטעון ששני מיליון ערבים שחיים בישראל הם מכשול לשלום, כפי שטוענים שהמתנחלים וההתנחלויות הם מכשול לשלום.

“ההנהגה הפלסטינית דורשת מדינה פלסטינית בתנאי מקדים אחד: ללא יהודים. יש לכך ביטוי: הוא נקרא טיהור אתני. והדרישה הזו מקוממת”, אומר נתניהו בסרטון.

נתניהו הדגיש בסרטון כי הקהילות היהודיות ביהודה ושומרון אינן מהוות מכשול לשלום.

“אני רואה בעיני רוחי מזרח תיכון שבו ערבים ויהודים צעירים לומדים יחד, עובדים יחד וחיים יחד זה לצד זה בשלום. האזור שלנו צריך יותר סובלנות, לא פחות. לכן בפעם הבאה שאתם שומעים מישהו אומר שיהודים לא יכולים לחיות במקום כלשהו, וודאי בארץ אבותיהם, קחו רגע כדי לחשוב על ההשלכות. טיהור אתני למען השלום זה מגוחך הגיע הזמן שמישהו יאמר את זה. והנה אמרתי זאת”.

בתגובה, בתדרוך יומי לכתבים הבהירה מחלקת המדינה האמריקאית: “ברור שאנו חולקים נמרצות על אפיונם של אלה שמתנגדים לפעילות ההתנחלויות, או אלה שרואים בהן מכשול לשלום, כאנשים שקוראים לטיהור אתני של הגדה המערבית מיהודים. אנו מאמינים שהשימוש בטרמינולוגיה הזו אינו יאה ובלתי מועיל”. 

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, טען בפוסט שכתב בתגובה: “המציאות אף פעם לא הפריעה לנתניהו. אחר כך בראיונות בחו”ל הוא ימלמל עוד שקר על תמיכה בפתרון שתי המדינות, אבל לפחות עכשיו כבר אף אחד לא יאמין לו”.

יו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג הגיב:  “אמירותיו של נתניהו בסרטון מוחקות את תפיסת גושי ההתיישבות, שהיא התפיסה היחידה שתקדם את חזון שתי המדינות”.

וח”כ ציפי לבני טענה: “במחי סרטון אחד, שנועד לאוזניים ליכודיות או רפובליקניות, נתניהו הורס את ההישגים שהשגתי בתקופת שרון – שהגושים יהיו חלק מישראל, שלא תהיה זכות שיבה ושתוקם גדר ההפרדה”.

מי שעומד מאחורי הסרטון של נתניהו, כמו מאחורי סרטונים אחרים שהעלה לאחרונה לאינטרנט, הוא יועצו החדש לתקשורת זרה דיוויד קיז.

צפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד לא הבנתם שהכל ספינים? הוא מבוהל מחקירת המשטרה ומצניחה בפופולריות שלו -
    11/09/2016 13:38
    אילן
  1. ולכן הוא עושה את מה שהוא יודע הכי טוב לעשות: מסיט את השיח הציבורי לאזור הנוחות שלו (ועל הדרך גם מסית, למה לא).