גפני: “כל ההסתה נגד החרדים בגלל כץ” • ליצמן: “על שבת לא נתפשר”

ביומונים החרדים מתפרסמים מאמרים נגד שר התחבורה, המואשם בנקמנות וברצון לפגוע בנתניהו על רקע משבר הרכבת • יתד: "שר התחבורה הצית גל הסתה זדוני" • מקלב על כץ: "אנשים המציגים עצמם כאנשי מסורת מוכנים למכור את השבת, עבור מאבק פוליטי"
אריה ריבקינד
א' אלול התשע"ו / 04.09.2016 01:16

ראשי הסיעות החרדיות אמנם קיבלו במוצאי שבת החלטה שלא להתראיין בכלי התקשורת, כדי שלא להעצים את ההסתה נגד החרדים ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – אך יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, לא התאפק ותקף במהלך כינוס של פעילי תנועת דגל התורה את שר התחבורה ישראל כץ.

בפאנל שהתקיים בכינוס שנערך בבני ברק, בו השתתפו גם ח”כ יעקב אשר ואליעזר ראוכברגר, אמר יו”ר ועדת הכספים: “הנושא של הרכבת הפך להיות נושא מאד חמור. אנחנו הבאנו מהנדסים שיעמדו מול מהנדסי הרכבת – והיה מדובר שביום ראשון ייצאו לשטח, כדי למצוא אלטרנטיבות. מבין האנשים שעובדים איתנו יש מהנדס שעבד לשעבר ברכבת ומכיר את הדברים לפרטי פרטים, והוא טען שלא צריך לעשות את העבודות בשבת אלא הולכים לסגור את הרכבות ל-8 ימים, בספטמבר, את כל המערך של הרכבות, כי רוצים לחבר את זה למסילה לירושלים – ואפשר לעשות את זה 9 ימים ולפתור את הבעיה.

“בכל מקרה היה מדובר שלא יעשו עבודות במסילה הזו, שעליה מדובר כעת בשבת. הלכה הרכבת, כנראה בהוראה של השר כץ, ופירקה מסילה בהרצליה ביום שישי ללא סיבה. פירקו, ולא החזירו, וממילא אין מסילה עד יום ראשון.

“כמובן שביום ראשון הרכבת מפוצצת, 250 אלף נוסעים, בשעה שאם היו עושים את העבודה בלילה של יום שישי מעט מאד אנשים היו נפגעים. זה נעשה במכוון.

“אין ספק שהוא ניסה לנהל מלחמה נגד נתניהו, שאינה נוגעת לנו, השפילו אותו במרכז הליכוד והוא מחזיר בחזרה. ובאמצעות התחנה הזו שבהתחלה רצה שיעשו עבודות בשבת, כדי שנפרוש מהממשלה ונתניהו יסבול – וכשראה שזה לא מתממש המשיך הלאה”.

גם בעיתון יתד נאמן מהבוקר (ראשון) ‘הולכים על הראש’ של השר ישראל כץ.

תחת הכותרת הראשית “שר התחבורה הצית גל הסתה זדוני”, מצוטט ח”כ משה גפני:  “יצא המרצע מן השק, התנהלותו החמורה של השר ישראל כץ, מוכיחה כי לא פיקוח נפש עומד לנגד עיניו, ולא טובת הרכבת, אלא רק הצערכת הפוליטית והרצון לנקום בראש הממשלה. כל מערכת ההסתה המתנהלת נגד הציבור החרדי נזקפת ל’זכותו'”.

ח”כ אורי מקלב אמר: “כואב מאוד שחלק מהממשלה הזו כולל אנשים המציגים עצמם כאנשי מסורת  ומתברר שהכל מן השפה ולחוץ. לפתע הם מוכנים למכור את השבת, עבור מאבק פוליטי”.

ביתר היומונים החרדים – ‘המבשר’ ו’המודיע’ – המייצגים חלקים בסיעת אגודת ישראל, היו יותר מתונים ובחרו לחבק את נתניהו.

שר הבריאות יעקב ליצמן הביע “סיפוק רב”, ממניעת חילולי שבת שהיו עלולות להיווצר בתוצאה מהעבודות הרכבת בשבת ושיבח את החלטת ראש הממשלה שהובילה לכך. “שבת קודש מהווה ערך עליון, עליו לא נוכל להתפשר. הודות לשיתוף פעולה בין כלל הנציגות החרדית והדתית, נוכל גם בהמשך לשמור את השבת מכל פגיעה בה, כפי שרוב מוחלט של אזרחי ישראל דורשים ורואים ביום שבת יום מנוחה ללא הבדל מפלגתי”, אמר ליצמן.

בשיחות סגורות של הנציגים החרדים, נרשמה אמש שביעות רצון מראש הממשלה על שהעדיף למרות הביקורת הציבורית שהוא סופג ביממה האחרונה, לשמור על השבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גפני איש פתטי
    04/09/2016 05:15
    קובי
  1. הרי כל החכים החרדים היו שותפים לחילול השבת. כי גם להם חשוב שלמות הקואליציה. עכשיו עוזרים לביבי ליזרוק הכל על כץ. ממש שלוחי דרבנן. . .