בנט עקץ: “אני עדיין לא מצאתי את השורשים הספרדים שלי, כמו ביבי”

על ממשלת אחדות עם המחנה הציוני אמר: "זו הפררוגטיבה של נתניהו לעשות מה שהוא רוצה בקואליציה, אני לא יכול להתעסק בזה ולחשוב על זה יותר מדי" • "אני רוצה שהממשלה הזאת תשלים את ימיה, כדי שאוכל להשלים את המהלכים שאני מבצע"
יוני גרין
כ"ז אב התשע"ו / 31.08.2016 18:06

שר החינוך נפתלי בנט העניק היום, לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע”ז, ראיון לתכנית “פתחי וזמרי בעם” ברדיו דרום וגלי ישראל ושיגר עקיצה לעבר ראש הממשלה.

“התברר שלא חשפנו את הילדים שלנו למורשת יהדות ספרד והמזרח, כמעט כל הפוקוס היה על ההיסטוריה שלנו באירופה וחבל”.

בנט הדגיש: “זה לא איזו מתנה ל’ספרדים’, גם אני אשכנזי. אני עדיין מחפש שורשים כמו נתניהו, אני עדיין לא מצאתי את השורשים הספרדים שלי…”

על ממשלת אחדות עם המחנה הציוני אמר בנט: “זו הפררוגטיבה של נתניהו לעשות מה שהוא רוצה בקואליציה, אם הוא רוצה להביא מפלגה כזאת או אחרת, אם הוא רוצה להוציא אותנו, אני לא יכול להתעסק בזה ולחשוב על זה יותר מדי, אני מתעסק בעבודה ארוכת טווח של לבנות פה מערכת חינוך שתשפיע על מאה השנים הבאות של מדינת ישראל.

בנט הוסיף: “אני רוצה שהממשלה הזאת תשלים את ימיה, כדי שאני אוכל להשלים את המהלכים שאני מבצע”.

לפני שלושה חודשים הפתיע ראש הממשלה באירוע חניכת אגף חדש במוזיאון העם היהודי בית התפוצות בתל אביב, כשהודיע על כך שגילה לאחרונה שבניגוד למה סבר עד כה, הוא ממוצא ספרדי.

נתניהו סיפר כי בדיקת DNA שערך אחיו עדו, העלתה כי יש באילן היוחסין שלו יהודי ספרד.

הוא סיפר כי אנשים שעוסקים בבניית אילנות יוחסין בעזרת בדיקות DNA פנו לאחיו. “התזה שלהם הייתה שהוא מיהודי ליטא. אנחנו משפחה ליטאית, מצאצאי הגאון מווילנה”, הסביר נתניהו, “והייתה גם תזה שיש יסוד לכך שהם מיהודי ספרד. הוא עשה בדיקת רוק, ואכן יצא שלפחות חלק מהאילן הזה, צריך לשייך אותו ליהודי ספרד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות