אין דיין: הוועדה לא בחרה דיינים חדשים • הגרב”צ בוארון נטש בזעם

בדיון התחוללה סערה: לבני העבירה החלטה שכל מועמד בעל קרבה משפחתית לחבר ועדה או דיין מכהן - יפסל אוטומטית • התוצאה: פסילת הרב ינון בוארון והרב אריאל שוויצר, גיסו של הגר"ד לאו • הגרב"צ בוארון נטש בזעם
נחמן וייס
ז' סיון התשע"ד / 05.06.2014 14:27

אין דיין: הוועדה למינוי דיינים התכנסה היום (חמישי), לאחר תקופה ארוכה בה לא מונו דיינים חדשים – אך התפזרה מבלי שנבחרו דיינים.

בתחילת הדיון התחוללה סערה, כאשר שרת המשפטים ציפי לבני ביקשה להעביר החלטה גורפת, לפיה כל מועמד שיש לו קרבה משפחתית לאחד מחברי הוועדה או לדיין מכהן – יפסל אוטומטית. ההחלטה הגיעה על רקע תלונה אנונימית שהתקלה בשבוע שעבר במשרד מבקר המדינה, לפיה רשימת המועמדים נבחרה לפי קשריהם של המועמדים, ולאו דווקא לפי מידת התאמתם.

לבני הצליחה לגייס רוב להצעה, כשאחת ההשלכות שלה היא פסילתם של הרב ינון בוארון, בנו של הדיין הגרב”צ בוארון והרב אריאל שוויצר, גיסו של הרב הראשי הגר”ד לאו. לאחר שעברה ההחלטה פרש הגרב”צ בוארון בזעם מהוועדה, והאשים את לבני על שלא הודיעה מראש את עמדתה, ובכך מנעה מחברי הוועדה להתכונן בהתאם.

במהלך הדיון, שארך כשלוש שעות, דנו חברי הוועדה בכל שמות המועמדים, כשמתוך 74 המועמדים לדיינים בבתי הדין האזורים נשארו 60, ומהם יבחרו 14 דיינים חדשים – אחד מהם הוא הרב אליהו עמאר בנו של הראש”ל הגרש”מ עמאר.

במרוץ לבית הדין הגדול נשארו 20 מועמדים, מהם יבחרו חמשה דיינים חדשים, זאת לאחר כמה שנים בהם לא מונה דיין חדש לבית הדין הגדול, מה שגרם לכך שכיום ישנם רק 4 דיינים קבועים בבית הדין ועוד כמה שמונו במינוי זמני, כממלאי מקום.

חברי הוועדה לבחירת דיינים הם: יו”ר הוועדה – שרת המשפטים ציפי לבני, הרב הראשי הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, חבר בית הדין הגדול הגאון רבי ציון בוארון, חבר בית הדין הגדול הגאון הרב ציון אלגרבלי, שר הפנים גדעון סער, ח”כ אלי ישי, ח”כ שולי מועלם, עו”ד מרדכי אייזנברג, עו”ד אשר אקסלרוד ורחל לב-מור.

לא נקבע מועד חדש לכינוס הוועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות