נתניהו היה בהלם: ליצמן לא הסכים לבגוד בברית שכרת עם נפתלי בנט

יו"ר הבית היהודי כרת ברית עם אריה דרעי ויעקב ליצמן על סעיף הכספים הקואליציוניים שהובטחו לשלוש המפלגות הדתיות • העיתונאי יוסי ורטר מגולל ב'הארץ' איך נתניהו ניסה להפריד ולמשול - ונכשל
יוני גרין
י"ז אב התשע"ו / 20.08.2016 23:19

שר החינוך נפתלי בנט כרת ברית בשבועות האחרונים עם שתי המפלגות החרדיות, ש”ס ויהדות התורה, על סעיף הכספים הקואליציוניים שהובטחו למפלגות הדתיות.

העיתונאי יוסי ורטר, הפרשן הפוליטי של ‘הארץ’, מדווח בטורו כי לפני שהממשלה אישרה את התקציב הדו-שנתי לשנים 2017-2018, גילה בנט כי סעיף הכספים הקואליציוניים שהובטחו לשלוש המפלגות הדתיות – הבית היהודי, ש”ס, ויהדות התורה – אינו מופיע בתקציב.

על פי הדיווח של ורטר, בנט – שחשש שנתניהו ינצל את חופשתו בארה”ב כדי לעשות לו תרגיל – כרת ברית מוקדמת עם ליצמן ודרעי, וסיכם עמם על חומה בצורה: או שכולם מקבלים את מה שהובטח – או שאף אחד מהם לא יצביע בעד.

השלושה, שהופתעו מהסעיף שנעלם, דרשו פגישה מיידית עם נתניהו. הם הציגו לו את המצב ותבעו תשובה. נתניהו, לפי הדיווח, הגיב בהפתעה, אמר שהמהלך לא על דעתו – והבטיח לטפל.

על פי הדיווח ב’הארץ’, כשהחבורה עמדה לעזוב את הלשכה, ראש הממשלה ביקש מליצמן להישאר, ולפי המקור של ורטר, נתניהו הציע לליצמן להפנות עורף לבנט.

אל דאגה, אתה ודרעי תקבלו את מה שהובטח לכם, אמר לו, עם בנט אני אסתדר בהמשך.

ליצמן סירב לשמוע על כך. יש בינינו ברית אחים, הוא אמר לנתניהו, אני מחויב להסכם עם בנט. לנתניהו, מספרים בקואליציה, לקח זמן להתאושש מההלם.

בנט הודה בחום לעמיתו שר הבריאות שעמד במילתו.

לפי ורטר, בנט זקוק לשיתופי פעולה מעין אלה – והשותף האידיאלי מבחינתו הוא ליצמן. את חלקו בברית משלם בנט ברוחב יד, בהקלה או בביטול מה שמכונה ‘הגזירות’ שהוטלו על החרדיים בתקופת הקדנציה של יאיר לפיד ושי פירון.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחמם את הלב.
    21/08/2016 11:57
    יהושע
  1. כך אנחנו צריכים לפעול בעוד דברים שהם ציפור נפשנו. זה קידוש השם. יזכו ליותר סיעתא דשמיא.

  2. נראה לא מספיק אמין
    22/08/2016 20:42
    אבירם
  3. נראה לא מספיק אמין מי הדליף לא על הפגישה ליצמן או נתניהו .
    בכל מקרה מדובר בעד אחד שנוגע בדבר

  4. עיתונאי מהארץ?
    25/08/2016 22:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. לא אמין בכלל. אין ספק שהוא מגזים – אם אכן היה משהו