הנופשים בצפון התלהבו מהבשורה של אריה דרעי – ומצאו חוף סגור

אריה דרעי ורשות הכינרת הכריזו על בשורה: מקטעים מחופי צינברי, אמנון וגולן/צאלון ייפתחו לרחצה נפרדת - עד סוף בין הזמנים • אלא שנופשים שהגיעו לחוף התאכזבו למצוא אותו סגור - והלכו לחוף סמוך ללא מציל • והכל בגלל שבלשכת דרעי שכחו להודיע ש"זה נכנס לתוקף מחר"
אריה ריבקינד
י"ז אב התשע"ו / 21.08.2016 17:57

זה לא נעים למצוא חוף נעול: משרד הפנים שיגר הבוקר (ראשון) הודעה שגרמה לגלי שמחה אצל אלפים מהנופשים בצפון הארץ – אלא שכמה שעות אחרי חוו לא מעטים מהם מפח נפש.

הכל החל בהודעה לעיתונות ששיגרה לשכתו של שר הפנים אריה דרעי, לפיה משרד הפנים ורשות הכינרת החליטו על פתיחת מתחמי חוף לרחצה נפרדת  לציבור הדתי- חרדי בנוסף לחוף הנפרד – חוף כינר. 

“מאז ההחלטה” נאמר בהודעה לעיתונות, “פעלו צוותים של רשות הכינרת לתיחום ויצירת ההפרדה במקטע מחוף מפרץ אמנון, מקטע מרצועת חוף צינברי וכן מקטע הממוקם בין חוף צאלון לחוף גולן כדי להתאים את מקטעי חוף אלו, כל אחד ברוחב של כ-50 מטרים, לרחצה נפרדת עד לסיום ‘בין הזמנים’ בתאריך א’ באלול”. 

“הרחצה הנפרדת תתקיים בחלוקה לימים: בימים ראשון, שלישי וחמישי תתקיים רחצת נשים. בימים שני, רביעי ושישי רחצת גברים”.

בהודעה נאמר עוד כי “ההחלטה ליצור מקטעים נפרדים בנוסף לחוף כינר נבעה מהרצון לאפשר למאות האלפים הפוקדים את חופי איגוד ערים כינרת בתקופה זו של השנה – חופשת הקיץ ובין הזמנים. בנוסף, המטרה לאפשר רחצה נפרדת במקטעים שונים לאורך האגם הלאומי עם שירותי הצלה ובכך לצמצם ככל שניתן את מקרי הטביעות.

“הכניסה לחופים היא בחינם, מאז שהשר דרעי החליט לבטל את גביית התשלום בכניסה לחופים. יצויין כי כבר בתחילת החודש החליטו ברשות הכינרת להאריך את שעות פעילות המצילים עד 19:00 וקוראים לציבור הנופשים לרחוץ רק בחופים המוכרזים בהם קיימים שירותי הצלה”.

שר הפנים, אריה דרעי אמר על ההחלטה: ״ההחלטה לקבוע קטעי חופים נפרדים בכנרת ולהאריך את שעות פעילות המצילים עד השעה 19:00 נועדה לעשות את כל הניתן לדאוג לביטחון המתרחצים. בתקופה זאת מאות אלפי נופשים חילונים, דתיים לאומיים וחרדים פוקדים את חופי הכנרת והמטרה העליונה היא לעשות הכל כדי שכולם יהנו וישובו לבתיהם בשלום״.

אלא שנופשים שהגיעו אל החוף שמול קברו של רבי מאיר בעל הנס בשעה 16:30, גילו חוף סגור. “אני עכשיו נמצא בחוף, ולצערי החוף נסגר בשעה 16:30 ולא כמו שפורסם שיהיה פתוח עד 19:00”, אמר אחד הנופשים לחרדים 10. “זה גורם להרבה אנשים עוגמת נפש.  אנשים אמרו שהיו מעדיפים לשלם מספר שקלים ושהחוף יהיה פתוח עד הערב”.

לדבריו, כל החרדים שהגיעו ומצאו את החוף סגור, נכנסו לחוף סמוך – ללא מציל.

• לשכת השר דרעי, למה ככה?

“מחר זה נכנס לתוקף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה נכשיו לחפש בצציות
    21/08/2016 20:05
    חיים
  1. זה נכשיו לחפש בצציות