שני חרדים עצורים בחשד שתקפו באכזריות קטינים בירושלים

שני צעירים בשנות ה-20 חשודים בפרשת התעללות בקטינים חרדים בירושלים • אחד החשודים, בעריש גוטליב, תלמיד ישיבה חסידית בן 23, נעצר כבר בשבוע שעבר בצפת • מי שנחשד כשותפו נעצר בצהריים • עד כה התקבלו במשטרה ארבע תלונות מקטינים בגלאי 13-16 • מעצר גוטליב הוארך עד יום ה'
חיים טוויל
י"א אב התשע"ו / 15.08.2016 17:40

שני צעירים חרדים נעצרו בחשד לתקיפות וביצוע מעשים חמורים בקטינים חרדים.

היום (שני) הוארך בבית המשפט בפעם השניה מעצרו של מהם, בעריש גוטליב בן 23, שנעצר לפני כשבוע.

במקביל עצרה היום המשטרה בירושלים אברך נוסף, כבן 25, נשוי, אחריו בוצע בימים האחרונים מעקב, החשוד כי היה שותף לביצוע מעשים החמורים בבחורי הישיבה הצעירים.

מעצרו של גוטליב הוארך לאחר שהחוקרים הצליחו להגיע למתלוננים נוספים – כאשר עדות המתלוננים, לצד התקדמות החקירה ואיסוף מכלול הראיות, הובילו להתפתחות בחקירה ולמעצרו של חשוד נוסף.

לפי המשטרה, עד כה התקבלו במשטרת לב הבירה ארבע תלונות מקטינים בגלאי 13-16 שטענו כי החשודים ביצעו בהם מעשים חמורים, במספר הזדמנויות.

במהלך הדיון סירבה המשטרה להתייחס לטענת הפרקליט, לפיה החשוד נסחט כספית כדי שמעשיו לא יפורסמו. המשטרה גם סירבה להתייחס לשאלה האם המעשים החמורים תועדו בוידאו.

מעצרו של גוטליב, תלמיד ישיבה חסידית, יליד ארה”ב, הוארך על ידי בית המשפט עד ליום חמישי בצהרים.

החשוד שנעצר היום יובא מחר לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו.

חקירת המשטרה נמשכת, תוך מאמצים לאתר קורבנות נוספים.

תרגיל בצפת

גוטליב נעצר בשבוע שעבר על ידי שוטרים בצפת, לשם נמלט לדברי גורמים במשמרת הצניעות, בעקבות שיתוף פעולה  בין המשטרה ל’משמרת’.  

הפרשה החלה לאחר שגורמים ממשמרת הצניעות קיבלו מידע על מעשיו החמורים. תחילה יצרו עמו קשר והזהירו אותו: או שאנחנו נותנים לך כרטיס הביתה לארצות הברית, בלי אפשרות לחזור לישראל, או שאנו פונים למשטרה.

הצעיר השיב, לדבריהם, בחוצפתו: “אני מצפצף עליכם”.

בעקבות כך פנו אנשי משמרת הצניעות אל אחיו – אולם גם במקרה זה ללא הצלחה. כאשר יצרו קשר עם הוריו, הם השיבו: “תעשו עם הבן שלנו מה שאתם רוצים. אנחנו לא יכולים לעזור…”

לאור כך, שיגרו אנשי משמרת הצניעות, לאחר התייעצות עם רבנים, חלק מהנפגעים כדי להתלונן במשטרה.

לחשוד נודע על כך והוא נמלט, לדבריהם, לצפת. בשלב זה ביצעו אנשי משמרת הצניעות תרגיל: אחד מהם התקשר אליו שלשלום, כדי לשוחח עמו, כאשר תוך כדי שיחה ביצעה המשטרה איכון של הטלפון. שוטרים הגיעו אל המקום בו שהה במהירות – ועצרו אותו.

בכיר המעורה בפרשה אמר לחרדים 10: “היום נגמרו ‘החגיגות’, כולם בעד להתלונן. גם רבנים וגם משמרת הצניעות. בהתחלה מנסים להציע טיפול, אם יש שיתוף פעולה, אז בסדר. ואם לא – מיד מתלוננים במשטרה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות