השר ליצמן יתנגד להצעת התקציב: “הפערים עם האוצר גדולים מאד”

שר הבריאות אומר כי "לא ייתן יד לתקציב שאינו נותן מענה לצרכים הדחופים של המערכת" • התייחס לצורך לתת מענה למשברים במערכת הבריאות הציבורית ובפסיכיאטריה ולתוספת תקני מתמחים
נחמן גור
ז' אב התשע"ו / 11.08.2016 17:16

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו להתנגד להצעת התקציב שתובא לאישור הממשלה במהלך היום, מאחר ש”הפערים עם משרד האוצר גדולים מאוד”.

דבריו של שר הבריאות מגיעים בצל היום הראשון של השביתה במערכת הרפואה, לאחר שההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר לא הגיעו אמש להסכמות.

לשכתו של ליצמן הודיעה: “מחויבותו לציבור החולים מחייבת אותו לפעול לפי צו מצפונו. הוא לא יתן ידו לתקציב שאינו נותן מענה לצרכים הדחופים של המערכת. העומסים בחדרי המיון והמחלקות, התורים לניתוחים ולרופאים מומחים חייבים לקבל מענה”.

בנוסף, הודיע שר הבריאות כי בכוונתו להתנגד להצעת האוצר לקבוע היטל על תכניות בשב״ן והביטוחים הפרטיים. “המענה לסל הציבורי צריך לבוא ממימון ציבורי”, אמר.

לדברי ליצמן, “הצעת האוצר לא נותנת מענה לצרכים הבסיסיים ביותר של המערכת בשנים הקרובות ובראשם הזדקנות האוכלוסייה”.

ליצמן פירט את הצרכים: “תוספת מיטות אשפוז ושיפור המערך הגריאטרי לקשישים, התמודדות עם המשבר בתקציב קופות החולים באמצעות שיפור מקדמי התקצוב של הקופות, הצורך לתת מענה לבתי החולים הציבוריים כדי למנוע את קריסתם, הצורך לתת מענה למשבר החריף בפסיכיאטריה, תוספת תקני מתמחים, וקידום בריאות הציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות