גפני העביר 10 מיליון שקלים לבניית מקוואות לרפורמים

יושב ראש ועדת הכספים גפני יזם הצעת חוק האוסרת על בניית מקוואות שלא על פי הנחיות הרבנות הראשית, אך על פי תחקיר 'הארץ' העביר 10 מיליון שקלים לטובת מקוואות של התנועה הרפורמית והקונסרווטיווית • משה גפני: "אם זה נכון אני אנהל על זה מלחמת עולם, לא אתן לזה לעבור"
אליעזר היון
ו' אב התשע"ו / 10.08.2016 20:29

האם חבר כנסת חרדי העביר מיליוני שקלים מקופת המדינה לרפורמים? העיתונאי יאיר אטינגר מעיתון ‘הארץ’ חושף כי ועדת הכספים בראשותו של חה”כ משה גפני אישרה שלשום (שני) העברה של 10 מיליון שקלים עבור משרד ראש הממשלה לסעיף עמום שנקרא “קשר עם התפוצות”.

למה מיועד הכסף? מהבדיקה שנערכה עולה כי הכסף מיועד לבניית מקוואות עבור מתגיירים בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים. לישכת ראש הממשלה לא פירטה למרות פניות חוזרות ונשנות מה הוא סעיף ‘קשר עם התפוצות’, אך כאמור מדובר בכסף המיועד עבור בניית המקוואות של הרפורמים והקונסרווטיביים.

רק לפני שלשה שבועות עבר בקריאה שלישית ‘חוק המקוואות’ של גפני עצמו הקובע כי הם יפעלו אך ורק על פי ההלכה ובהתאם להנחיית הרבנות הראשית. חבר הכנסת הצהיר אז, כי הדבר “משאיר את המצב כמות שהוא. אין בו שום דבר אחר, אין בניית מקוואות”.

כעת מסתבר, כי למרות התנגדותן של התנועות הלא אורתודוקסיות לחוק של גפני, מסתמן כי בסופו של דבר הן יקבלו הכרה תקדימית – במתקני דת שייבנו במימון המדינה. המקוואות אמורים להיבנות על ידי חברת הבנייה עמיגור, שבבעלות הסוכנות היהודית.

גפני הכחיש את הדברים ואמר ל”הארץ” כי אם התקציב אכן מיועד לבניית מקוואות לרפורמים ולקונסרבטיבים – הרי שלדבריו מדובר ב”שקר” של משרד ראש הממשלה. “אם זה נכון אני אנהל על זה מלחמת עולם, אני לא אתן לזה לעבור”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גפני והרפורמים
    11/08/2016 00:46
    משה
  1. הוא יו’ר ועדת הכספים–תפקידו לאשר העברות כספים–גם לחילולי שבת למוסלמים ולנוצרים. הכל יודעים שהחרדים נמצאים בכנסת לא בגלל אתחלתא אלא כדי לדאוג למגזר שלהם ולכן הכל מותר.