‘סלטי שמיר’ מחזירה מוצרים: חשש שנמכרה טחינה מזוהמת בסלמונלה

חברת 'סלטי שמיר' הודיעה על הורדת מהמדפים של מספר מוצרי חומוס וטחינה בעקבות הודעת ספק הטחינה הגולמית שלה על זיהום חיידקי סלמונלה בחומר הגלם • בתאום עם גורמי משרד הבריאות ושירות המזון הארצי החליטה הנהלת החברה להפעיל נוהל החזרה יזומה • "מתנצלים על התקלה שאירעה שלא באשמתנו ופועלים להסיר מהמדפים המוצרים"
שייע קליין
ז' אב התשע"ו / 11.08.2016 09:56

סלמונלה גם באגף הסלטים: חברת ‘סלטי שמיר’ הודיעה היום (חמישי) על הסרת מוצרי חומוס וטחינה של תשעה מותגים שונים שעבורם היא מייצרת סלטים, לאחר שטחינה שסופקה לחברה מ’טחינה הנסיך’ הכילה את חיידק הסלמונלה.

סביר להניח כי המוצרים החשודים כנגועים הגיעו אל צרכנים, וכלל הנראה נאספים רק עכשיו המדפים. המוצרים שעדיין לא שווקו עוברים להשמדה.

החברה מבקשת מכלל הצרכנים לא לצרוך את המוצרים הבאים:

• כל מוצרי החומוס מותגים “שופרסל”, “יש”, “שמיר”, “אסלי”, “המותג”, “דליקטסן”, “סלטי הבית”, “יוחננוף”, “פיקניק” בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016 .

• כל מוצרי הטחינה מותגים “שופרסל”, “יש”, “שמיר”, “אסלי”, “המותג”, “דליקטסן”, “סלטי הבית”, “יוחננוף”, “פיקניק” בטווח תאריכי תוקף 16/9/2016 עד 3/10/2016 .

• כל מוצרי חציל בטחינה מותגים “שופרסל”, “יש”, “שמיר”, “אסלי”, “המותג”, “דליקטסן”, “סלטי הבית”, “יוחננוף”, “פיקניק” בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016 .

בחברה מדגישים כי מוצרי סלטי שמיר שאינם מוצרי חומוס ו/או טחינה תקינים ומאושרים לשימוש.

ההודעה של החברה פורסמה בעקבות הודעת ספק הטחינה הגולמית של החברה – ‘טחינה הנסיך’, על זיהום של חיידקי סלמונלה בחומר הגלם שסופק לה. על פי הודעת החברה, הדיווח של חברת “טחינה הנסיך” התקבל אתמול בלילה ועל כן פרסמו את ההודעה בהקדם האפשרי.

מנכ”ל ‘טחינת הנסיך’ דיווח, כי בבדיקות שביצעו שני לקוחות נמצאו תוצאות לא תקינות לגבי המצאות סלמונלה. מדובר בטחינה גולמית אשר משמשת כחומר גלם בייצור סלטי חומוס וטחינה לחלק ממוצרי סלטי שמיר.

“בעקבות הודעה זו של טחינה הנסיך ובתאום עם גורמי משרד הבריאות ושירות המזון הארצי, החליטה הנהלת החברה להפעיל נוהל החזרה יזומה על כלל המוצרים אשר יוצרו מחומר גלם זה”, נמסר בהודעת ‘סלטי שמיר’.

“יצוין כי על-פי נהלי בדיקות קבלת מוצרים בהם עושה שימוש סלטי שמיר והן בהודעת טחינת הנסיך, חומר הגלם התקבל במפעל עם תוצאות מעבדה חיצונית תקינות לחיידקים ובכללם לחיידקי סלמונלה”, נאמר בהודעה.

“על-אף האמור לעיל, עקב הודעת ‘טחינה הנסיך’ החלטנו כי עלינו לבצע החזרה יזומה (RECALL) לכל המוצרים אשר יוצרו מטחינה זו, למרות שבחלק מהמוצרים שנבדקו על ידנו לא נמצאו סימני סלמונלה. אנו פועלים בתיאום ובשיתוף מלא עם משרד הבריאות בטיפול באירוע זה”.

משרד הבריאות הודיע: “נערכה ביקורת במפעל טחינת הנסיך על ידי מפקחים מטעם משרד הבריאות וזאת בעקבות חשד להימצאות סלמונלה שהתגלתה במפעל.

“ממצאי הבדיקה הראשוניים מעלים כי מדובר בתקלה שהתגלתה בקו מילוי המיועד לתעשייה בלבד. כ-200 טון טחינה גולמית מעוכבים במפעל ומיועדים להשמדה. המפעל הודיע ללקוחותיו על אספקת החומר גלם החשוד. הליך הבדיקה של משרדינו טרם הסתיים”.

הודעת ‘סלטי שמיר’ מגיעה על רקע סערת יוניליוור, שהשמידה מוקדם יותר השבוע כ-120 טון של מוצרי קורנפלקס מזוהם, לאחר שהתגלו במוצרי החברה חיידקי סלמונלה.

ו”ר שדולת הבטיחות, ח”כ איציק שמולי, התייחס להורדת סלטי שמיר מהמדפים ואמר “משרד הבריאות חייב בבדק בית רציני מאוד. מדיניותו בכל הקשור להגנה על בריאות הציבור מפני מזון מזוהם מחוררת ולא יעילה. זהו האירוע השלישי שמתגלה בתוך כשבועיים והגיע הזמן שמישהו שם יתעורר מיד לפני שיקרה אסון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות