החייל הבודד שלמה זלמן רינדנאו ז”ל שנהרג מרימון: נינו של אדמו”ר

שלמה זלמן רינדנאו ז''ל, החייל בן ה-20 שנהרג הבוקר בתאונה מבצעית במוצב צבאי בחרמון, הוא נינו של האדמו"ר מחוטין זצ"ל, וסבתו היא בת דודה של האדמו"ר מסקווירא • אביו, הרב מרדכי רידנאו, הוא תלמיד חכם ומו"ל הספר 'אדמו"רי טשערנאביל' • אחיו ג'ף: "לא היו ספקות בנוגע למקום הקבורה. הוא לחם למען ארץ ישראל והוא ייקבר בארץ ישראל"
יוני גרין
י"א תמוז התשע"ו / 17.07.2016 20:00

שלמה רינדנאו ז”ל, החייל שנהרג הבוקר (ראשון) בתאונה מבצעית כתוצאה מהתפוצצות רימון במוצב צבאי סמוך לחרמון – הוא בנו של הרב מרדכי רידנאו, מו”ל הספר ‘אדמור”י טשערנאביל’, ופרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת Baruch College. 

האב, תושב ניו ג’רזי, הוא נכדו של האדמו”ר רבי יעקב יוסף טברסקי מחוטין זצ”ל. אימו – הסבתא של שלמה זלמן ז”ל – היא בת דודה של האדמו”ר מסקווירא, כמו גם האדמו”רים מקופישניץ ובאיאן.

רינדנאו ז”ל לחם בגדוד ‘אסף’ בעוצבת ‘עקבות הברזל’. הוא התגורר בשדה יואב, בעוד בני משפחתו מתגוררים בניו ג’רזי.

בתאונה נהרג גם סמל-ראשון חוסאם טאפש ז”ל, נהג בחטיבת החרמון, בן 24 מבית ג’אן, כתוצאה מפיצוץ רימון בכניסה למוצב.

ג’ף רינדנאו, אחיו של שלמה ז”ל, סיפר על אחיו, החייל הבודד בן ה-20, שהיה החמישי מבני המשפחה שהתעקש לעלות לישראל ולשרת כלוחם בצה”ל. 

שלמה זלמן ז”ל הותיר אחריו זוג הורים ושמונה אחים ואחיות.

“שלמה הוא הצעיר במשפחה שלנו”, סיפר ג’ף לערוץ 7. ”מדובר בלוחם שמסור במאה אחוזים לתפקיד שלו. בכל פעם שהיה יוצא מהבסיס לשבת או ‘רגילה’, תמיד ציפה לחזור כמה שיותר מהר”, הוסיף האח. ‘

‘הוא היה כל כך נלהב לקראת הגיוס, שהגיע שנה קודם והתנדב ביחידת הכלבנים ביישוב תפוח. הוא רצה להיות כמה שיותר קרבי ויש לו אח שקצת גדול ממנו שמשרת כלוחם בודד בצנחנים. חי ונשם את היותו חייל בצה”ל.

“שלמה שירת בהנדסה קרבית, היה ילד פשוט שכולו אהבה ונתינה. הרבה אנשים בחוץ יודעים מה זה הכאב הזה, ואנחנו חלק מהם עכשיו. שלמה היה בחור יפה תואר עם חיוך ביישני ותמידי על פניו, איש ספר ואוהב חיות ואדם”.

התאונה הטרגית התרחשה בשעה 7 בבוקר (שעון ישראל). הוריו של שלמה זלמן,  המתגוררים בניו ג’רזי, קיבלו את הבשורה המרה באמצעות נציגי השגרירות, שהגיעו לביתם מלווים ברב מקומי.

המשפחה תטוס לארץ הלילה והלווייתו תערך מחר. ”לא היו ספקות בנוגע למקום הקבורה”, אומר האח, “הוא לחם למען ארץ ישראל והוא ייקבר בארץ ישראל”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לצערינו אין לך בושה יותר גדולה לאדמו
    17/07/2016 20:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לצערינו אין לך בושה יותר גדולה לאדמו”רי בית טשערנאביל מזה שהוא היה -חרד”ק-

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   18/07/2016 12:09

      לצערינו אין בושה גדולה יותר לציבור החרדי שחלאה כמוך רואה עצמו כחלק ממנו