יהודי דרום אפריקה על הכוונת: סוכלה מתקפה של חוליית דאעש

ארבעה בני אדם נעצרו בדרום אפריקה בחשד כי הם משתייכים לארגון הטרור 'דאעש' • על פי כתב האישום שהוגש כנגד שניים מהם, קשרו החשודים קשר לפוצץ מטעני נפץ מתוך כוונה להביא למותם של חפים מפשע, לגרום להרס נרחב ולעורר פחד באוכלוסייה האזרחית - בייחוד בקהילות היהודיות
דוד ליבוביץ
ה' תמוז התשע"ו / 11.07.2016 18:49

דאעש פועל כנגד מוסדות יהודים בחו”ל? ארבעה בני אדם נעצרו בדרום אפריקה בחשד כי תכננו לתקוף מוסדות יהודים בבירת המדינה פרטוריה.

שניים מאנשי החוליה חשודים כי תכננו לנסוע לסוריה ולהצטרף לארגון ושניים אחרים חשודים כי תכננו את המתקפות על אדמת דרום אפריקה.

שני הנאשמים המרכזיים הם ברנדון לי טולסי וטוני לי טולסי, תאומים תומכי דאע”ש בני 24.

“השניים קשרו קשר לפוצץ מטעני נפץ מתוך כוונה להביא למותם של חפים מפשע, לגרום להרס נרחב ולעורר פחד באוכלוסייה האזרחית – בייחוד בקהילות היהודיות והאמריקניות במדינה”, נכתב באישום שהוגש נגד השניים בבית משפט ביוהנסבורג.

החשודים נעצרו בפשיטה של היחידה המיוחדת של שירות הביטחון הדרום אפריקאי, נקראת “הניצים”, בפרברי העיר יוהנסבורג.

כלי התקשורת הדרום-אפריקאיים מדווחים כי שירות הביטחון הדרום אפריקאי עסק במעקב אחר השניים זה זמן רב וכשהבינו שנשקפת סכנה מהחוליה התבצעו המעצרים.

“עקבנו אחרי פעילותם של הארבעה, לאחר שמצאנו חומר החושף כי שניים מהם מתכננים מתקפה בזמן הקרוב, הוצאנו נגדם צווי מעצר, ואז נתקבלה ההחלטה לעצור אותם”, צוטט ב’מעריב’, הנגאווי מלדואזי, דובר שירות הביטחון במדינה.

מדובר במקרה ראשון של פעילות גלויה של ארגון דאעש בתוך גבולותיה של המדינה האפריקאית, בה מתגוררת קהילה מוסלמית גדולה וקיימים סנטימנטים חזקים נגד הקהילה היהודית הגדולה המתגוררת בה.

בהודעה רשמית מטעם ועד מנהיגי הקהילות היהודיות בדרום אפריקה נמסר: “הטרור הוא אתגר גלובלי שמשפיע על מדינות רבות, כולל שלנו”.

על פי הודעת הארגון, “אנו מעריכים את מאמצי הרשויות לנטר ולמנוע מעשי טרור, ונמשיך לעקוב אחר האירוע הנוכחי”.

זיו קרנגל, סגן נשיא ועד הקהילות היהודיות של דרום אפריקה, אמר בתחנת רדיו מקומית, כי הוא “מודאג, אך מודה לרשויות, שלוקחות את האיום ברצינות. זאת לא תחושה טובה, לדעת שאתה עלול להיות המטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות