גורמים במשרד הדתות: מינוי הסמנכ”ל של אזולאי טורפד, “שוררת אווירה קשה”

המינוי המתוכנן של צחי חמדני לתפקיד סמנכ"ל שירותי דת במשרד לשירותי דת, שנפסל למורת רוחו של השר דוד אזולאי - מטלטל את המשרד: "מה שקורה במשרד כעת מזכיר קן צרעות. האווירה קשה" • גורם במשרד: "יש מי שמתכוון ללכת 'על ראשו' של המנכ"ל, מאשימים אותו בטירפוד המינוי, למרות שזה לא נכון" • לשכת השר: "להד"ם"
ד' תמוז התשע"ו / 10.07.2016 17:01

המינוי המתוכנן של צחי חמדני לתפקיד סמנכ”ל שירותי דת במשרד לשירותי דת – מינוי שטורפד כמעט ברגע האחרון – מטלטל את המשרד. לדברי גורם בכיר, שוררת בשבועות האחרונים במשרד “אווירה קשה”.

החלטת נציבות המדינה שלא לאשר את המינוי, לפי שעה, מהווה ניצחון של מנכ”ל המשרד, עו”ד עודד פלוס, שהתנגד למינוי – אותו התעקש השר דוד אזולאי לבצע בכל מחיר.

כפי שנחשף בחרדים 10, ש”ס תכננה למנות את חמדני, חילוני מאגף פיקוח ובקרה במשרד לשירותי דת, לתפקיד הסמנכ”ל – כאשר תחת אחריות התפקיד נמצאים נושאי הכשרות, נישואין, קבורה ומבני דת.

הביקורת על המינוי נמתחה הן מהכיוון הערכי, אך הייתה גם ביקורת מהפן המקצועי, כאשר לדברי המבקרים ניסיונו של המועמד חמדני, מי שעומד בראש ועד העובדים של המשרד, לא הספיק כדי למלא את תפקיד הסמנכ”ל – שהתפנה לאחר שהסמנכ”ל הקודם משה דגן, שכיהן בתפקיד מאז שנת 2012, מונה לתפקיד מנכ”ל הרבנות הראשית.  

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, התנגד בתחילה למינוי, אך לחץ מצד השר דוד אזולאי הוביל להסכמה מצידו. אזולאי עצמו נראה נחוש מאוד לבצע את המינוי, למרות כל הטענות שהעלו בפניו גורמים שונים נגד המינוי. אותם גורמים טענו גם, כי “לא שיקולים ענייניים עמדו בבסיס ההחלטה להעניק לו את המינוי”.

לכל השמועות והטענות שהועלו כנגד המינוי לא ניתן כל אישור רשמי, אך הן הגיעו גם אל נציבות המדינה, שדנה על המינוי, והחליטה – מסיבות כאלו ואחרות – שלא לאשר אותו.

הודעה נמסרה לשר דוד אזולאי.

 ה’ידא אריכתא’ של דרעי 

עם הצבתו של ח”כ דוד אזולאי כשר במשרד לשירותי דת, דאג יו”ר ש”ס לשלוט ממרחק במשרד, באמצעות מנכ”ל שמינה, תוך שהוא מצליח לשמור על שקט ועל עבודה למופת.

ה’ידא אריכתא’ של יו”ר ש”ס במשרד הוא המנכ”ל, עודד פלוס, מי שהיה מקורב לדרעי ולאחיו עוד קודם למנוי, והוצב על ידו במשרד. מדובר, לדעת כולם, במנכ”ל מקצועי ביותר. פלוס התנגד למינוי.

אלא שבמהלך החודשים שחלפו הצליחו גורמים זוטרים במשרד, כולל מדרג המזכירות, להפוך בעלי השפעה על השר לענייני דת. לשיא הגיעו הדברים כשאזולאי התייצב אצל דרעי, יו”ר המפלגה כל-יכול, עם דרישה נחרצת: מינוי צחי חמדני לתפקיד הסמנכ”ל, יהיה אשר יהיה.

אריה דרעי לא אהב את הרעיון, אבל נעתר לשר.

אלא שכעת, עם הכישלון של המינוי, יש מי שמפנה את החיצים כלפי המנכ”ל.

 “מאז שהנציבות הודיעה לשר שהמינוי לא יתבצע, הוא נראה מאוכזב לגמרי. כך גם גורמים בסביבתו”, מספר גורם במשרד. “אך כאילו לא די בכך, שמועות מספרות שיש במשרד מי שמתכוון ללכת ‘על ראשו’ של המנכ”ל, כשבעצם מאשימים אותו כמי שטירפד את המינוי, דבר לא נכון בעליל, כמובן. מה שקורה במשרד מזכיר קן צרעות בימים אלו”, מספר אותו גורם.

מהמשרד לשירותי דת נמסר על הכוונה להוביל לפיטורי המנכ”ל: “להד”ם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שר ללא שיניים, כמו בובת ויטרינה
    11/07/2016 14:28
    ישורון
  1. כדאי מאוד שיפטר את פילוס, וימנה איש כלבבו ונאמן לו.