שוחררו כל התימנים שנעצרו בגלל הס”ת העתיק שהוברח

התימנים שנעצרו בצנעא שבתימן בגלל הברחת ספר התורה העתיק שהוצג לראש הממשלה - שוחררו אמש לבתיהם • אחרי המעצר האשים ח"כ משולם נהרי: "הם נעצרו בגלל הפירסום של קרא" • יהודי-ישראלי נוסף מוחזק בכלא התימני: "אי-אפשר לגלות פרטים נוספים על הפרשה"
אליעזר היון
ל' סיון התשע"ו / 06.07.2016 14:35

“כל היהודים והערבים שנעצרו בצנעא שבתימן בשל ספר התורה שהוצג לא מזמן בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בגל העליה האחרון מתימן – שוחררו אמש לבתיהם”, כך הודיע היום (רביעי) סגן השר במשרד לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא.

קרא סיפר על השחרור בדף הפייסבוק שלו: “גיליתי ושמחתי לבשר על השחרור אמש במהלך כנס גדול שערך סניף הליכוד בנתניה, בהשתתפות השר לביטחון פנים ח”כ גלעד ארדן, ח”כ מיקי זוהר ופעילים מכל רחבי הארץ”.

קרא הוסיף וגילה, כי בבית הכלא בעמראן שבתימן מוחזק יהודי ישראלי נוסף, וכי נעשים מאמצים כבירים לשחררו בהקדם. “אי-אפשר לגלות פרטים נוספים על הפרשה, אבל כולי תקוה שגם היא תסתיים במהרה”, אמר.

לפני כשלושה חדשים, הגיעו 17 יהודים מתימן  לישראל, במבצע חשאי של הסוכנות היהודית, שחתם את גל העלייה מן המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיבל את פניהם של העולים, קרא עימם בספר תורה עתיק שהביאו עמם.

פרסום התמונה הוביל את שלטונות תימן לעצור  אזרחים תימנים ויהודי, בחשד שהיו שותפים להברחת ספר התורה באופן לא חוקי.

בעקבות המעצר האשים חבר הכנסת משולם נהרי מש”ס את איוב קרא בגין הפרסום על מבצע העלאת יהודי תימן עם ספר התורה העתיק. “חוסר אחריות משווע. נשארו שם יהודים שהם בסכנה. העלאת ספר התורה לארץ זה מעשה לא חוקי לפי חוקי תימן”, אמר נהרי לחרדים 10.

לטענת נהרי, הסוכנות הזהירה שלא לפרסם את הסיפור, אבל קרא נהג בחוסר אחריות, והוציא את הסיפור החוצה ובכך כאמור, סיכן את היהודים שנותרו במדינה.

 איוב קרא, מצידו, האשים את נציגי הסוכנות בפרסום הידיעה: “לא היה מקום לפרסם את זה. מי שפירסם את זה היו נציגים בסוכנות שלצערי היה להם עניין לקטוף קרדיט”.

קרא סיפר כי כל עוד אנשי הסוכנות לא פרסמו את הידיעה, הוא כיבד את בקשתו של יו”ר הסוכנות נתן שרנסקי שלא לפרסם, “למרות חדשים רבים בהם עשינו עבודה גדולה כולנו מתחת לרדאר, מילה לא יצאה החוצה, כמו עוד הרבה פעולות שהיו ולא פורסמו עד עצם היום הזה. תמוה בעיני שדווקא מי שביקש את החשאיות הוא שפירסם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות