ניצחון למנכ”ל פלוס: נציבות המדינה מעכבת את מינוי הסמנכ”ל של השר אזולאי

חשיפת חרדים 10 • השר לענייני דת דוד אזולאי התעקש למנות את צחי חמדני, חילוני שאינו חובש כיפה, לתפקיד סמנכ"ל שירותי דת, האחראי על נושאי הכשרות, נישואין, קבורה ומבני דת • על אף שחומר משפטי, בו הועלו תמיהות על תקינות המינוי, הובא לידיעת השר, הוא נפגש עם נציבות המדינה ודרש לזרז את המינוי • אלא שבנציבות החליטו לעכב המהלך
שרי רוט
י"ד סיון התשע"ו / 20.06.2016 12:04

מכה לשר דוד אזולאי: נציבות המדינה מעכבת את המינוי של צחי חמדני לתפקיד סמנכ”ל שירותי דת במשרד הדתות.

ההחלטה מהווה ניצחון של מנכ”ל המשרד עודד פלוס, שהתנגד למינוי – אותו התעקש לבצע השר אזולאי.

התכנית של השר למנות את צחי חמדני, איש אגף פיקוח ובקרה במשרד לענייני דת, לתפקיד הסמנכ”ל – כפי שנחשף לראשונה באתר חרדים 10 – הפכה את המשרד ל’קן צרעות’, כפי שהגדיר את המתרחש אחד מעובדי המשרד. “מעולם לא זוכר פה אווירה עכורה שכזו”, אמר העובד.

הסיבה: מאבק כוחות בין השר דוד אזולאי לבין מנכ”ל המשרד עודד פולס, באמצעותו שולט השר אריה דרעי  ממרחק בנעשה במשרד.

הרקע למאבק: במהלך החודשים האחרונים הצליחו גורמים זוטרים במשרד, כולל מדרג המזכירות, להפוך לבעלי השפעה על השר לענייני דת, כאשר לשיא הגיעו הדברים כשאזולאי התייצב אצל דרעי, יו”ר המפלגה כל-יכול, עם דרישה נחרצת: מינוי צחי חמדני לתפקיד הסמנכ”ל, יהיה אשר יהיה.

דרעי לא אהב את הרעיון, אבל נאלץ ליישר קו, לאחר שאזולאי ביקש: “פעם אחת תראה לי שאני שולט במשרד”.

הידיעה שפורסמה בחרדים 10, לפיה המינוי של חמדני כסמנכ”ל אינו מתאים לרוח המשרד וכי הוא אינו מתאים להיות אחראי לנושאי הכשרות, נישואין, קבורה ומבני דת  – גררה בוקה ומבולקה במשרד.

יצוין כי הידיעה על זהות הסמנכ”ל המתוכנן, חילוני שאינו חובש כיפה, הייתה רק חלק אחד במידע שעורר סערה. חלק אחר, הנוגע לתקינות המינוי, הועבר לנציבות המדינה – והוא שגרם, כפי הנראה, למהומה.

בין השאר הועבר חומר משפטי ובו הועלו תמיהות על תקינות המינוי.

פניית חרדים 10 לנציבות המדינה כללה מידע רגיש על מינוי לא חוקי, לכאורה. המידע לא פורסם בחרדים 10 עד כה. לכשתסתיים בדיקת הנציבות – נפרסמו.

 למרות שהממצאים הובאו לידיעת השר, הוא נפגש עם אנשי נציבות המדינה בשבוע שעבר ודרש לזרז את המינוי. אלא, שכאמור, הנציבות החליטה להקפיא את המהלך.

מלשכת השר לא נמסרה תגובה.

מנציבות טרם התקבלה תגובה. גם מדוברות המשרד לענייני דת טרם נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות