בג”ץ לא הקפיא את מינוי רמי סדן • מנכ”ל ערוץ 10: עליו להתפטר מיד

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10 אישר את דבריו של מנכ"ל החדשות גולן יוכפז, כי סדן התבטא בגזענות כנגד ש"ס ואריה דרעי וקרא לו להתפטר מתפקידו • בג"ץ הורה ליועץ המשפטי ולרשות השניה להגיב לבקשה להקפיא את מינוי סדן בתוך שבוע
דוד ליבוביץ
ג' סיון התשע"ו / 09.06.2016 17:15

השופט סלים ג’ובראן קבע הבוקר (חמישי) כי היועץ המשפטי לממשלה, עו”ד אביחי מנדלבליט והרשות השניה יגיבו לבקשה להקפיא את מינוי רמי סדן ליו”ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10, בתוך שבוע.

השופט לא נענה לעתירת ארבעה סגני ראשי ערים מטעם ש”ס בה דרשו להקפיא את המינוי מיידית לאור התבטאויותיו כנגד ש”ס ו”הגנב אריה דרעי”.

הערב ייפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר ש”ס אריה דרעי בניסיון לפתור את המשבר סביב מינוי סדן לתפקיד.

בעתירה שהוגשה על ידי עו”ד אורי קידר, נטען: “לא יעלה על הדעת כי מי שמינויו מוסדר בחוק הרשות השניה ותפקידו נושא אופי ציבורי כה מובהק, משמעותי ומרחיק לכת, אשר אחראי באופן ישיר על הכתבת סדר היום הציבורי במדינת ישראל, מגלה כבר במעמד ההתמודדות לתפקיד דעות חשוכות וסדורות המדירות מהשיח הציבורי ציבור שלם, והכל בנימת זלזול שלא נשמעה במחוזותינו זה זמן רב”.

עוד נטען בעתירה, כי סדן נבחר לתפקיד בקולות נציגי בעל השליטה בלבד, אשר “מעלו לכאורה בתפקידם וקיימו, כך מסתבר, את הוראות בעל השליטה המושך בחוטים”.

בעתירה התייחסו עו”ד קידר ועו”ד כהנא ממשרד כבירי-נבו-קידר לסתירות בין גרסת סדן לדברים שנאמרו, לבין גרסת העובדים שנכחו במקום, לרבות גרסת מנכ”ל חברת החדשות של ערוץ 10, גולן יוכפז.

בנסיבות אלה, כך נכתב, “כאשר קיימות סתירות בין גרסתו של מר סדן לבין גרסת העובדים שנכחו במקום, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הקפאת מינויו של מר סדן לתפקיד יו”ר חברת החדשות, וזאת עד להשלמת הבירור העובדתי הנדרש, באופן שיאפשר לעובדים להציג את עדותם לדברים שנאמרו על ידי יו”ר הדירקטוריון הנבחר ללא חשש שיאבדו בשל כך את מקום עבודתם”.

בנוסף התבקש בג”צ להורות בצו על חשיפת פרוטוקול הישיבה וההקלטה שנערכה במהלך הישיבה.

בתוך כך, מנכ”ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי קרא היום לרמי סדן יו”ר הדירקטוריון של ערוץ 10, להתפטר מיד מתפקידו. זאת, לאחר שמנכ”ל חברת החדשות בערוץ, גולן יוכפז אישר את חשיפת “הארץ” בדבר התבטאויותיו של סדן. ורשבסקי אמר כי על סדן להתפטר מיד מתפקידו כיו”ר חדשות 10 וכחבר בדירקטוריון.

“הייתי בישיבת דירקטוריון חדשות 10, שבה דיבר מר סדן”, אמר ורשבסקי בהרמת כוסית לרגל חג השבועות. “הוא התבטא באופן גזעני על ש”ס, שאין לו מקום בקרבנו. הדברים שאמר מנכ”ל חדשות 10, גולן יוכפז בהקשר זה – מדויקים בכל מלה, ואף הצהרתי על כך רשמית בפני הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. גם אם מסתכלים על צירוף הדברים של יתר הנוכחים בישיבה, כפי שהוצגו ע”י הרשות השנייה עצמה, מתקבלת תמונה גזענית קשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות