האם דרעי מעכב חתימה חשובה עד שבנתיבות יפטרו איש של אלי ישי?

גורמים בנתיבות טוענים: אנשיו של שר הפנים לוחצים על ראש העירייה לפטר את סגנו, המזוהה עם אלי ישי, ולכן הוא דוחה חתימה על מסקנות ועדה שהמליצה להעביר שטחים מהמועצות האזוריות לתחום נתיבות • ראש העיר: "נגיש בג"צ השבוע נגד שר הפנים"
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשע"ו / 05.06.2016 09:57

גורמים בנתיבות טוענים כי שר הפנים אריה דרעי מעכב חתימה טכנית על החלטת ועדת הגבולות בעיר, מאז כניסתו לתפקיד – וזאת משיקולים פוליטיים.

על פי אותם הגורמים, מפעילים אנשיו של דרעי לחץ כבד על ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, שיפטר את סגנו יעקב מעלימי, נציגו של הרב יורם אברג’ל זצ”ל, ומי שמזוהה עם אלי ישי.

לפי דיווח באתר וואלה, ועדה מקצועית שהוקמה על ידי שר הפנים דאז סילבן שלום המליצה, להעביר שטחים מהמועצות האזוריות שדות נגב ומרחבים אל העיר נתיבות, ובהם גם פארק נועם, שהיה עד אז מחולק באופן שווה בין המועצות. לפי החלטת הוועדה, הפארק יעבור לתחום השיפוט של העיר ובשל כך תעלה הארנונה שתקבל העיר באופן משמעותי ביחס לשכנותיה.

לאחר פרישת השר לשעבר שלום, חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההמלצות, בתוקף תפקידו כשר פנים. אלא שאז נכנס דרעי לתפקיד, ומאז הוא מעכב את החתימה על כך.

לפי הדיווח, בעיר טוענים כי מופעל לחץ מטעם על ראש העירייה לפטר את סגנו, המייצג את שס”ג, רשימה משותפת לש”ס ויהדות התורה עקב נאמנותו למחנה אברג’ל ואלי ישי.

מלשכתו של דרעי נמסר ל’וואלה’, כי עם כניסתו לתפקידו בינואר השנה ולאחר שנתניהו חתם על המלצות הוועדה, החליטו ראשי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב להגיש קדם עתירה לבג”ץ עם טענות קשות נגד ההליך.

“לטענת שני ראשי המועצות האזוריות, ההחלטה בנוגע לגבולות התקבלה משיקולים פוליטיים ולא משיקולים עניינים. שר הפנים דרעי, שרצה לאמץ את מסקנות הוועדה לטובת העיר נתיבות, זימן את ראשי שתי המועצות האזוריות כדי לנסות ולהגיע להסכמה ללא ההגעה לבג”ץ. לאחר הפגישות הורה השר דרעי לפקידי משרד הפנים ליישם את ההסכמות שהושגו על מנת למנוע עתירות”.

אלא שיחיאל זוהר ראש עיריית נתיבות לא משתכנע. בשיחה עם ‘השבוע בדרום’ בסופהשבוע הוא אמר: “נגיש בג”צ השבוע נגד שר הפנים. ראש הממשלה כבר חתם על המסקנות. דרעי עושה טעות ומבזה את תפקידו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא לומד לקח
    05/06/2016 13:34
    דוד
  1. דרעי לא לומד רק מעשייהו יישפץ אותו

  2. דרעי עוף כבר למעשיהו
    07/06/2016 12:42
    חרדי ספרדי
  3. שם מקומך !!!!!