בדיקה במשרד המשפטים: מי מימן לרבנית ציפי לאו ארבע טיסות לחו”ל

הרבנית ציפי לאו, רעייתו של הרב הראשי הגר"ד לאו, הצטרפה לארבע נסיעות עם בעלה לחו"ל, במימון המארחים, לכאורה בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה • משרד המשפטים בודק את המימון שקיבלה אשת הרב: בשלב זה הבדיקה בוצעה במישור המנהלי במחלקת הייעוץ ולא מסתמן חשד לפלילים • משרד המשפטים: "הנושא עודו מצוי בבחינה"
חיים טוויל
כ"ד אייר התשע"ו / 31.05.2016 22:16

משרד המשפטים בוחן בחודשים האחרונים את נסיעותיה לחו”ל של הרבנית ציפי לאו, רעייתו של  הרב הראשי הגר”ד לאו.

הבדיקה החלה לאחר שלפני כשנה וחצי חשף העיתונאי יקי אדמקר באתר ‘וואלה’, כי הרבנית לאו הצטרפה לארבע נסיעות עם בעלה, וזאת במימון המארחים. ארבע הטיסות – לרוסיה, ניו יורק, לוס אנג’לס וברלין – נעשו לכאורה בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, בנוגע לאיסור קבלת מימון זר לנסיעת בן או בת הזוג של הנושאים בתפקיד ציבורי.

אף שהרב הראשי טען כי לרעייתו יש חלק בפעילות שהתקיימה במהלך הנסיעות, וכי היא נטלה חלק בהרצאות ובפגישות בקהילות היהודיות שאליהם הוזמנו – הוא לא קיבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה לצרפה.

גורמים משפטיים טענו אז, כי “זה לא פחות חמור מפרשת ‘ביביטורס'”.

מיד אחרי פרסום הכתבה, פנו גורמים במשרד המשפטים אל הרבנות הראשית, במטרה לבדוק את הטענות נגד הרב ולבחון אם עולה מהן חשד לפלילים.

במקביל, ביקשו במשרד להעביר מידע הנוגע לנסיעותיה של רעייתו.

לפי וואלה, בחינת הנושא בוצעה עד כה במישור המנהלי במחלקת הייעוץ של המשנה ליועמ”ש, עו”ד דינה זילבר, במשרד המשפטים.

לפי שעה, לא מסתמן חשד לפלילים, אך בחינת הדברים טרם הגיעה לסיומה.

גורם משפטי המעורה בפרטים מתח ביקורת חריפה על סחבת הבדיקה של משרד המשפטים: “המקרה הזה היה צריך לקבל טיפול בדיוק כמו פרשיות נסיעות אחרות, בהן ‘ביביטורס’, ולהביא להחלטה סופית גם אם היא טובה וגם אם היא פחות מחמיאה. למשרד יש סדרי עדיפויות וחבל על כך”.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: “הנושא עודו מצוי בבחינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות