יהודה גליק: הכותל המערבי מקום שגורם נזק, כי חושבים שהוא קדוש

פעיל הר הבית, ח"כ יהודה גליק, מצהיר בראיון לשחר אילן ב'הארץ', כי הכותל המערבי בעיניו לא קדוש: "הכותל חשוב כי מיליוני יהודים נושאים עיניהם אליו. אבל הר הבית הוא המקום הקדוש היחיד • אנשים באים לכותל ומרגישים שהגיעו לפסגה. זה לא פסגה ולא שום דבר • זה כמו שמגרש החניה שלך חשוב אבל אתה לא תשווה אותו לחדר המיטות"
יוני גרין
כ"ג אייר התשע"ו / 31.05.2016 12:45

איש הר הבית, ח”כ יהודה גליק מהליכוד, מצהיר בראיון שהעניק לשחר אילן ב’הארץ’, כי הכותל המערבי בעיניו לא קדוש ומעמדו כתחליף להר הוא חילול השם נורא, כמעט כמו חטא העגל.

“הכותל חושב לי כמו שכל העיר העתיקה חשובה לי”, הוא אומר בשיחה. “אין הבדל בין הכותל המערבי לכותל המזרחי לכותל הדרומי והצפוני. הכותל חשוב כי מיליוני יהודים נושאים עיניהם אליו. אבל הר הבית הוא המקום הקדוש היחיד. לכותל אין משהו כזה. זה הבדל של שמים וארץ.

“זה כמו שמגרש החניה שלך חשוב אבל אתה לא תשווה מגרש חניה לחדר המיטות. אז אני לא משווה את הכותל למגרש חניה, אבל אין לו קדושת מקום כמו להר הבית”.

בהמשך השיחה הוא מקצין עוד יותר ואומר:  “זה מקום שגורם נזק כי אנשים חושבים שזה מקום קדוש וחושבים שהוא תחליף להר הבית. אנשים באים לכותל ומרגישים שהגיעו לפסגה. זה לא פסגה ולא שום דבר. אנשים נהנים מהתחליף וזה בעיני חילול השם”.

למה חילול השם? הוא נשאל.

גליק: “הקדוש ברוך הוא אמר שהוא בחר במקום אחד ואנשים באים ואומרים: ‘לא נכון. החלטנו שבחרת במקום אחר’. זה כמעט כמו חטא העגל שבו העם אמר ‘אלה אלוהיך ישראל’. זה חילול השם עצום. הקדוש ברוך הוא בחר בהר הבית, ציווה לבוא להר הבית. זה המקום היחיד שיהודי מצווה לבוא אליו והכותל לא. זה כמעט כמו שהציונים היו הולכים לאוגנדה למרות שהקדוש ברוך הוא אמר ארץ ישראל”.

מה הסטטוס קוו שאליו אתה שואף בהר הבית? נשאל גליק – והשיב: “אני רוצה שישרור בהר הבית חופש תפילה וכל שמי שרוצה להתייחד עם אלוהיו בהר יוכל לעשות את זה. זה מקום שקדוש למילארדים של בני אדם, יהודים ונוצרים וגם מוסלמים. אני רוצה שכולנו נוכל להתפלל ביחד.

“ארגנתי בהר הבית כמה תפילות משותפות של יהודים ומוסלמים. אין סיבה שהאסוציאציה הראשונה שעולה מהר הבית תהיה מלחמת עולם שלישית והבערת המזרח התיכון. למה שהיא לא תהיה – ביתי בית תפילה לכל העמים?

“אבל אם המוסלמים לא מסוגלים לראות יהודי מתפלל, צריך למצוא הסדר כמו מערת המכפלה – מתפללים יהודים ומוסלמים בזמנים שונים, זה יהיה הכיוון”.

מה אתה חושב על טענות המשטרה שאתה האדם המסוכן ביותר במזרח התיכון? שאל שחר אילן.

גליק: “זה חלק ממסע דמוניזציה שמשטרת ישראל עשתה לי. פעם אחר פעם הם הפסידו בבית המשפט. עברתי שני נסיונות התנקשות, השני יותר כואב מהראשון (הראשון הוא ניסיון ההתנקשות בידי מחבל  ב-2014 בו נפצע גליק קשה). משטרת ישראל במשך כמה שנים ניסתה להתנקש בחיי, ניסתה לצייר אותי כמפלצת ועבריין, המציאה סיפורים. אבל יש בית משפט, שידע פעם אחר פעם לזרוק אותה מכל המדרגות.

“הציטוט הזה של האדם המסוכן ביותר במזרח התיכון לא נאמר מעולם על אף אדם אחר, לא על יאסר ערפאת, לא על הניה, רק על יהודה גליק הוא נאמר על ידי גוף רישמי של ישראל, על ידי גורמי משטרה. זו אלימות הכי נוראית שקיימת. הייתי בחוסר אונים מול מערכת דורסנית משפילה וגם אלימה. חטפתי מכות פיזית.

“נראה לי שהמשטרה הצליחה לקבע את הדימוי הזה בקרב רבים מהישראלים. כל מי שעוקב אחרי הפעילות שלי יודע שזה לא נכון..  זה פוגע אבל פיתחתי לעצמי עור עבה ואני ממשיך הלאה.

“אני מקוה ששככל שיכירו אותי יותר אנשים, הם יבינו שזו עלילה. אני פעיל זכויות אדם ושלום וכך הייתי רוצה שייתייחסו אלי”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עפרא לפומיה. חרדים10, עשיתם טעות חמורה שחזרתם על דבריו
    31/05/2016 14:20
    .
  1. זה שחוזרים על דבריו של כופר רק כ”ציטוט”, לא מוריד מעוצמת הכפירה. הכותל קדוש, ולמי שלא יודע – אסור להכניס בתוכו אצבעות כי יש לו קדושה של הר הבית.
    בושה שציטטתם אותו.

  2. מזמן הבנתי
    31/05/2016 14:41
    יהודה
  3. שהוא נישט כגרויסע גליק

  4. קבל האמת ממי שאמרה
    31/05/2016 16:11
    שי
  5. יהודה צודק ב100%, הכותל היה ברירת מחדל במשך שנות הגלות הארוכה , כרגע יש לנו ריבונות ואנו צריכים לשאוף ולממש אותה בהר הבית ולהגיע לשם כדי להתפלל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.
    הכותל היה סה”כ רחוב שבו עברו אנשים כנראה גם חנויות ושוק.
    אסור להתבלבל! הקדושה הגדולה נמצאת בהר הבית !

  6. גליק מסוכן ביותר ליהדות.
    31/05/2016 23:59
    אבי
  7. כשחילוני מדבר דברים כאלו מילא. אבל כשאחד מדבר ככה עם כיפה וזקן וכביכול דתי, זה חילול השם נורא

  8. מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי
    01/06/2016 04:16
    גליק השוטה
  9. כמו שדרשו חז”ל מהפסוק הנה זה עומד אחר כותלנו

  10. יהודה גליק אדם שגורם נזק, כי חושבים שהוא דתי
    01/06/2016 04:17
    כמה מצחיק
  11. שמענו כבר על דבריו בשבח ועידוד הרפורמים, ובכך שצריך להגיע להבנות איתם. ועכשיו שטות נוספת.
    טוב שינפיק עוד כמה שטויות כאלו, למען ידעו הכל כי מדובר במהדורה חוזרת של יוסף בא גד