כבר לא מתחשבים בחרדים • באגף החדש בבית התפוצות: מציגים גם רפורמים

באגף החדש שנפתח בבית התפוצות הוחלט לתת במה גם לרפורמים והקונסרבטיביים: "משימה חשובה בדור הזה לתת ייצוג לכל הזרמים" • על המסכים באולם המרכזי של האגף מוצגים תפילות כפי שהן בקהילות קונסרביטיביות ורפורמיות, בביצוע של גברים ונשים • "מצליח לתת ביטוי לערכים שאנו כה מאמינים בהם: ראייה פלורליסטית של היהדות"
יוני גרין
ט"ז אייר התשע"ו / 24.05.2016 09:22

בבית התפוצות בתל אביב פותח היום את האגף החדש, שבו ארבע תערוכות “שכל אחת מהן מייצגת את התרבות העשירה ורבת הפנים של העם היהודי” – אלא שהציבור החרדי, שעד כה פקד את המקום ייאלץ מעתה להדיר את רגליו מהמוזיאון.

הסיבה: בבית התפוצות החליטו להעניק במקום במה לכל הזרמים ביהדות. בבית התפוצות מסבירים שהם ראו כ”משימה חשובה בדור הזה לתת ייצוג לכל הזרמים כדי לאפשר הזדהות עם הסיפור היהודי הגדול”.

האגף החדש, שאת תכנונו התחילו ב־2012, משתרע על שטח של 2,200 מטרים רבועים – והוא השלב הראשון בהקמתו של מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, שבנייתו תסתיים במהלך שנת 2019. עלות הפרויקט היא כ־100 מיליון דולר, המתחלקים בין ממשלת ישראל לבין תורמים פרטיים.

על המסכים הגדולים באולם המרכזי מוצגים תפילות כפי שהן מתקיימות בקהילות דתיות, קונסרביטיביות ורפורמיות.

בתי הכנסת המיניאטוריים זוכים למשכן חדש: כל 21 הדגמים של בתי הכנסת המוצגים בסביבת מולטימדיה עשירה, מלווים בחפצי יודאיקה ייחודיים, סידורי תפילה, כתבי יד וגם חלון ויטראז’ רב רושם שנוצר בשנת 1919 על ידי האמן פרידריך אדלר, כאשר את כל החגיגה הזו מלווה המוזיקה של בתי הכנסת – שירים, פיוטים ותפילות בביצוע של גברים ונשים בסגנונות שונים.

אירינה נבזלין, יו”ר הדירקטוריון, אמרה: “אנו נרגשים להשיק את האגף החדש במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות. באמצעות עבודת הצוות המאומצת והממושכת והאמון והתמיכה הבלתי פוסקים של שותפינו, האגף החדש בהחלט מצליח לתת ביטוי לערכים שאנו כה מאמינים בהם: ראייה פלורליסטית של היהדות והעם, המכירה ומקדמת את רבגוניות עמנו, והשקפה אופטימית בהתייחס לזהות היהודית ולעתיד העם היהודי.

“כמו כן, החדשנות שזורה בכל חלק וחלק באגף החדש וכמובן באה לידי ביטוי גם בפלטפורמת בית התפוצות אונליין, המנגישה את תכני המוזיאון על גבי הרשת”.

“האגף החדש הוא השלב בראשון בהקמתו של מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות”, אמר מנכ”ל בית התפוצות דן תדמור, “הוא משתלב במכלול של עשייה המתמקדת במשימה אחת: טיפוח תחושת שייכות מתוך עיסוק בזהות יהודית פלורליסטית”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להחרים את בית התפוצות
    24/05/2016 19:54
    יעקב
  1. הריפורמים הם דת אחרת

  2. שיציגו מלונה
    25/05/2016 01:36
    מלונהרפורמית
  3. הם עושים בר מצוות לכלבים , ומתבלבלים ביחד בתיפלה. לכן כדאי שיעשו דגם של ברכת שחיה ומכון שיזוף. גם מלונה יכול להתאים

  4. מה קשור חרדים
    25/05/2016 10:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אולי לא מתחשב בדת, ביהדות..
    למה להכניס את המילה חרדים לכל דבר?