צפו בנאום האחרון של פרוש כחבר כנסת: “אנו היחידים שלא שינו דרך”

סגן שר החינוך מאיר פרוש נאם היום את נאומו האחרון במליאה כחבר כנסת: "יהדות התורה היחידה שלא שינתה את דרכה מקום המדינה, בניגוד לשאר המפלגות שמתנהגות כאופנה, כל יום הולכים עם צבע"
נחמן גור
ט"ו אייר התשע"ו / 23.05.2016 20:15

סגן שר החינוך מאיר פרוש נאם היום (שני) את נאומו האחרון במליאה כחבר כנסת, לאחר שאתמול בצהרים הגיש את התפטרותו ליו”ר הכנסת, במסגרת ה’חוק הנורבגי’.

“הגשתי אתמול את התפטרותי לטובת הבא בתור ברשימה – הרב יעקב אשר, שהוא הבא בתור ויכנס לכהן כחבר כנסת מיהדות התורה, מחר אחר הצהריים. הוא מדגל התורה ואני מאגודת ישראל, אבל השם יהדות התורה, שמלווה אותנו לא מהיום, זה מהקדנציה הראשונה, כשהייתה רק אגודת ישראל.

“מהקדנציה הראשונה יושבים נציגים של אגודת ישראל דאז, היום יחד אגודת ישראל ודגל התורה יושבים בכנסת, אנחנו לא שינינו דבר, מאז ועד היום, אותם עקרונות, על מה שדיברנו אז, אנחנו מדברים היום. זה בעצם מסמל את יהדות התורה, שלא שינתה מהדרך ולא רוצה לשנות שום דבר מהדרך המקורית.

“המחנה הציוני, מה שהיה פעם מפא”י, ואחר כך היה מערך, היה עבודה, עכשיו המחנה הציוני –  זה כמו אופנה, בלי עקרונות. היום הולכים עם צבע כזה, מחר הכובע ניראה אחרת, פעם עם חליפה כזו, ופעם משהו אחר, פעם עקרון זה ופעם עקרון אחר נהפך להיות מקודש.

“כמו שאמרתי, אצלנו ביהדות התורה יש מסורת, והמסורת הזו נמשכת, מאז שניתנה התורה בהר סיני. אנחנו לא משנים, אנחנו הולכים באותה דרך, אותן עקרונות. גם אם אני לא יהיה מחר פה מאגודת ישראל, ויהיו נציגים אחרים של אגודת ישראל ודגל התורה, אולי הטון לפעמים ישתנה, אך יהיה אותה דרך ואותם עקרונות – עד שתצא האמת לאור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות