מח”ט חברון נגד הראשל”צ: “אומר לחסל ומנפנף ככה ביד, זה משפיע”

מפקד חטיבת חברון, אלוף משנה יריב בן עזרא, תקף את הראשל"צ על רקע פרשת החייל שחיסל מחבל: "כשרב ראשי במדינת ישראל, בא ואומר 'מחבל צריך להרוג' ומנפנף ככה ביד, חברים, להגיד שזה לא משפיע? זה משפיע" • על החייל: הוא לא היה בסכנת חיים
דוד ליבוביץ
י' אייר התשע"ו / 17.05.2016 22:49

מפקד חטיבת חברון, אל”מ יריב בן עזרא התייחס השבוע בשיחה סגורה עם מפקדים בגדוד מילואים לפרשת החייל היורה בחברון ויצא נגד הראשל”צ הגר”י יוסף.

 בדבריו, שפורסמו הערב (שלישי) בערוץ 10, דחה בן עזרא את האפשרות שהחייל אלאור אזריה פעל מתוך מחשבה שהוא וחבריו נתונים ב”סכנת חיים”.

“לפני שהוא מתחיל את הירי הוא אפילו מוריד את הקסדה, הוא בא לחבר שלו ואומר לו ‘בואנ’ה, מחבל שבא להרוג אותנו צריך להרוג אותו’. כל העניין הזה של ‘סכנת חיים, מטענים’, כל הדברים האלו, זה נכנס בשעות הצהריים המאורחות כשעורכי דין נכנסו לתמונה”, סיפר המח”ט על התחקיר.

בן עזרא הסביר כי מדובר ב’תקלה’: “האירוע הזה יצר את התחושה כאילו שמה שנקרא אנחנו זורקים אותו לכלבים. ביצוע הירי הוא תקלה. אגב, כל הסובבים אותו אומרים בדיוק אותו דבר. אף אחד לא הרגיש שם סכנת חיים”.

המח”ט הוסיף ותקף את מעורבותם של פוליטיקאים ורבנים בנושא של הוראות הפתיחה באש, ומיקד חלק מהביקורת ישירות בראשל”צ: “כשרב ראשי במדינת ישראל, שהרבה אוכלוסיה במדינת ישראל מה שהוא אומר זה בשבילם ‘לימין שור’, בא ואומר ‘מחבל צריך להרוג ושלא יבוא איזה רמטכ”ל…’ ומנפנף ככה ביד, חברים, להגיד שזה לא משפיע? זה משפיע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות