“היעד מספר 1” של השב”כ: העצור המנהלי מאיר אטינגר ישוחרר מהכלא

פעיל הימין הקיצוני ישוחרר ממעצר בתחילת החודש הבא, לאחר שמונה חודשים בהם הוחזק בתנאי בידוד קשים • נציג המדינה הודיע כי בכוונתם להטיל על אטינגר הגבלות מנהליות • פרקליטו הודיע כי יתנגד
חיים טוויל
ט' אייר התשע"ו / 17.05.2016 16:33

פעיל הימין הקיצוני מאיר אטינגר ישוחרר ממעצר מנהלי בעוד כשבועיים.

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בבית המשפט המחוז בלוד, הצהיר איש הפרקליטות כי שר הביטחון משה בוגי יעלון לא יחתום על צו מעצר נוסף כנגד מאיר אטינגר. עם זאת הודיע נציג המדינה, כי בכוונתם להטיל על אטינגר הגבלות מנהליות אחרות.

אטינגר צפוי להשתחרר ממעצרו ב-1 ביוני.

בדיון הצהיר עו”ד יובל זמר, המייצג את אטינגר מטעם ארגון חוננו, כי בכוונתו להתנגד לכל הגבלה אשר תוטל על מרשו וכי בכוונתו לפנות לבימ”ש בעניין.

אטינגר נעצר לפני כתשעה וחצי חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו על ידי שר הביטחון. תחילה הוצא כנגדו צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולאחר מכן הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים.

אטינגר שוהה בכלא אשל בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון, למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

עו”ד יובל זמר המייצג את אטינגר מטעם ארגון חוננו מסר בסיום הדיון: “אני שמח מאד שתקופת המעצר הממושכת מאד של מר אטינגר באה לסיומה, מעציב לגלות שבמדינת ישראל ב-2016 יכול אדם להיות עצור במעצר במשך עשרה חודשים אך ורק בשל דעותיו הפוליטיות גם אם אינם ערבות לאוזניים כאלו או אחרות. אני מברך על ההחלטה הנכונה לטעמי שלא להאריך את המעצר בפעם נוספת, על זה נאמר מעט מידי מאוחר מידי”.

בחודש שעבר נולד לאטינגר בן בכור, אולם נאסר עליו להשתתף בברית המילה, וגם עתירה לבג”ץ נדחתה. הבן נקרא נצח-בנימין, על שם דודו של מאיר, הרב בנימין כהנא הי”ד, שנרצח עם רעייתו בפיגוע ירי במהלך האינתיפאדה השנייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות