נתניהו בממשלה: יוזמת השלום הצרפתית – פתח מילוט לפלסטינים

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה לפגישה שקיים עם שר החוץ הצרפתי: "אמרתי לו שההחלטה השערורייתית של אונסק"ו בתמיכת צרפת בנושא הר הבית מטילה צל על הוגנות הפורום שצרפת מנסה לכנס" • הבהיר: הדרך לקידום המגעים עם הפלסטינים - אך ורק במשא ומתן ישיר
נחמן גור
ז' אייר התשע"ו / 15.05.2016 12:20

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) לפגישה שקיים מוקדם יותר עם שר החוץ הצרפתי, ז’אן-מארק איירו, ואמר כי השניים דנו בהחלטה שהתקבלה לפני כחודש באונסק”ו על הר הבית.

“פגשתי הבוקר את שר החוץ של צרפת. אמרתי לו שההחלטה השערורייתית שהתקבלה באונסק”ו בתמיכת צרפת שלא מכירה בקשר בן אלפי השנים בין העם היהודי להר הבית מטילה צל גדול על כל הפורום שצרפת מנסה לכנס”, הבהיר נתניהו.

הוא סיפר כי השר ציין שההחלטה נבעה מאי הבנה והוסיף כי הוא ידאג אישית שהיא לא תישנה.

נתניהו הבהיר כי הוא אינו סומך על הוועידה שצרפת מתעתדת לכנס בסוף החודש.”אמרתי לו שהדרך היחידה לקדם שלום אמת בינינו לבין הפלסטינים היא באמצעות משא ומתן ישיר בינינו לבינם, ללא תנאים מוקדמים”.

נתניהו ציין: “הניסיון ההיסטורי שלנו הראה שרק כך השגנו את השלום עם מצרים ועם ירדן. כל ניסיון אחר רק מרחיק את השלום – ונותן לפלסטינים פתח מילוט ואפשרות להימנע מלהתמודד עם שורש הסכסוך שזה אי הכרה במדינת ישראל.

“הם פשוט נמנעים מלנהל איתנו משא ומתן כחלק מרצון להימנע פתרון הסכסוך שכולל הכרה במדינת הלאום של העם היהודי היא מדינת ישראל”.

ראש הממשלה התייחס גם לאיראן: “בסוף השבוע התכנסה באיראן תחרות מיוחדת של קריקטורות להכחשת השואה. אנחנו מעלים את זה כאן משום שחשוב להבין מה הבעיה שלנו עם איראן.

“זו לא רק המדיניות התוקפנית והחתרנית שלה באזור, אלו הערכים שעליהם היא מבוססת. היא מכחישת שואה, היא מגחכת את השואה והיא גם מכינה שואה נוספת”, הצהיר נתניהו.”על כל מדינות העולם להתייצב ולגנות את איראן בפה מלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות