גפני: “אגו”י לא עושים כלום וחלקם גם מזיקים… ליצמן מוכר אותנו”

יו"ר תנועת דגל התורה מצהיר כי הוא לוחם בבית היהודי ותוקף את שר הבריאות יעקב ליצמן על יחסיו הטובים עם השר נפתלי בנט • משתלח בח"כי אגו"י: "ההישג הכי גדול שלהם במושב האחרון, זה ההתכנסות המשותפת בעיתון 'המחנה החרדי' לראיון" • מקורבי ליצמן: "לא נקבל מלחמות מיותרות שמבוססות על אגו"
נחמן גור
ג' אייר התשע"ו / 11.05.2016 10:45

יו”ר תנועת דגל התורה, ח”כ משה גפני אומר בשיחה המתפרסמת הבוקר (רביעי) בעיתון ‘משפחה’, כי הוא פועל להוציא את מפלגת הבית היהודי מהקואליציה ולצרף את המחנה הציוני.

“אני פועל להוציא את הבית היהודי מהקואליציה ולצרף את המחנה הציוני”, אמר גפני וניצל את ההזדמנות כדי להטיח האשמות בעמיתו מאגודת ישראל – שר הבריאות יעקב ליצמן, מי שלדבריו מנהל מערכת יחסים טובה עם שר החינוך נפתלי בנט.

“ליצמן מוכר את האינטרסים שלנו, לא מקיים הסכמים”, תקף גפני והתייחס לסיורים המשותפים שהוא מקיים עם בנט: “הוא חבר לאנשים שהורסים את עולם התורה ולראש סיעה שלא פועלת למען האינטרס החרדי”.

יו”ר ועדת הכספים התלונן בראיון גם  על היחס הלא הולם, לטענתו, בין הייצוג של אגודת ישראלי בכנסת לייצוג של דגל התורה: “יחסי הכוחות מלמדים על יתרון עצום למגזר הליטאי על פני זה החסידי. אנחנו לא מדברים עם חירשים – אנשים שרוצים רק לדבר ולא לשמוע. יש לנו קו ויש לנו דרישות. צריכים לשנות את סדר הנציגים במפלגה”.

גפני אמר עוד:”הדור הצעיר ב’דגל’ לא מוכן יותר לקבל את השותפות המעוותת והלא שוויונית הזאת בין ‘דגל’ ל’אגודה’. יש מגוון אופציות על השולחן. זה לא סוד שהיחסים שלנו עם ש”ס הכי טובים שהיו אי פעם”.

גפני לגלג ואמר: “במפלגת ‘אגודת ישראל’ יש ארבעה נציגים, חלקם לא עושים כלום וחלקם גם מזיקים. ההישג הכי גדול שלהם במושב האחרון, זה ההתכנסות המשותפת בעיתון ‘המחנה החרדי’ לראיון אחרי חודשים של מריבות”.

שר הבריאות לא נותר חייב וטען כי גפני מתנהל בכוחנות: “עושה רושם כי הכוחנות של גפני באה יותר כדי לשנות את השיח הקיים מבעיות פנימיות קשות בתוך ‘דגל’. יש שמעדיפים לשרוף את המועדון כדי שלא נשאל שאלות קשות. המלחמה של גפני היא לשם מלחמה”.

ליצמן מבהיר כי “לא תהיה ריצה נפרדת” של הסיעות. 

מקורבי ליצמן הוסיפו: “כשקמנו בוקר אחד וגילינו שגפני ו’דגל’ חברו לבנט ומסיירים יחד ביבנה, לא האשמנו חלילה אותם בעסקאות טפילות, נתנו לזה צ’אנס. לא נקבל מלחמות מיותרות שמבוססות על אגו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גפני על ליצמן
    11/05/2016 13:37
    שמעון
  1. תפסיקו עם המלחמות המטופשות האלה מה שחסר לנו עכשיו זה פילוג בין ליטאים לחסידים כאילו אין “מחבלים”- “ושונאים” “שס”- “ויחד” דתיים וחילונים די נמאס רוצים אחדות