ישי שליסל הורשע ברצח שירה בנקי: “הכתובת הייתה על הקיר”

אחרי שנמצא כשיר לעמוד לדין ושמר לאורך המשפט על שתיקה - הורשע ישי שליסל ברצח הנערה שירה בנקי ע"ה ובשישה ניסיונות רצח במצעד בירושלים • השופטים מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה: "הקלות הבלתי נתפסת בה הצליח לחדור אל הצועדים ולבצע את זממו אינה נתפסת"
חיים טוויל
י"א ניסן התשע"ו / 19.04.2016 12:36

 חצי שנה אחרי הרצח: ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי ע”ה בדקירות סכין, הורשע הבוקר (שלישי) ברצח ובעוד שישה ניסיונות רצח במצעד שהתקיים בירושלים ב-30 ביולי בשנה שעברה.

בהכרעת הדין לא חסכה השופטת, נאוה בן אור, ביקורת חריפה ממשטרת ישראל, שהייתה לדבריה מודעת לסיכון מצד שליסל.

“הקלות הבלתי-נסבלת שבה הצליח הנאשם לחדור בין הצועדים ולבצע זממו עד שנעצר אינה נתפסת”, כתבה השופטת. “התמונה העגומה המצטיירת היא כי הלקחים שהיו אמורים להיות מופקים מהמצעד  בשנת 2005 לא הופקו. הכתובת הייתה על הקיר ואיש לא קרא אותה”.

ישי שליסל, תושב יד בנימין, השתחרר מהכלא רק שלושה שבועות לפני המצעד, לאחר שריצה עונש של 10 שנים על ניסיון רצח במצעד שהתקיים בשנת 2005, בו פצע שלושה משתתפים בדקירות.

במהלך ההליך המשפטי סירב שליסל להיות מיוצג על ידי עורך דין וטען כי לבית המשפט אין סמכות לשפוט אותו “על פי דיני התורה הקדושה”.

בצעד חריג ביקשה הסנגוריה הציבורית להשתחרר מייצוגו, בשל חוסר שיתוף פעולה מצדו. בית המשפט דחה את הבקשה והוא יוצג על ידי עו”ד זכריה שנקלובסקי.

פרקליטות המדינה הגיבה על הכרעת הדין:

“בית המשפט הרשיע היום את ישי שליסל בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום: רצח בכוונה תחילה, שישה ניסיונות רצח ופציעה בנסיבות מחמירות.

הכרעת הדין מבטאת את חומרת העבירות שביצע שליסל, רצח שירה בנקי ז”ל, נערה חפה מפשע שחייה נגדעו באחת באכזריות קיצונית, וניסיון לרצוח אנשים נוספים רק משום שהשתתפו במצעד..

הגם שהנאשם הורשע כבר בעבר בעבירות דומות ואף ריצה עונש מאסר בגינן, הוא לא עבר תהליך שיקום ומעולם לא הביע חרטה או צער על מעשיו, אלא אף הקצין את עמדותיו וחזר לבצע עבירות חמורות עת התפרץ למתחם המצעד ודקר באמצעות סכין בה הצטייד מראש, צועדים שנקרו בדרכו בעצמה ובמהירות רבה תוך כוונה לפגוע ולהרוג כמה צועדים ככל שיכל.

אף שהנאשם כפר בסמכותו של בית המשפט לשפוט אותו והסנגוריה הציבורית נמנעה מלנהל הגנה אף שמונתה לייצגו על ידי בית המשפט, התנהל משפט בו נשמעו עדים רבים והובאו ראיות רבות שהביאו להרשעתו המלאה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצועדים המתועבים הרבה הרבה יותר גרועים ממנו
    19/04/2016 14:53
    סנו לובן קלין טרקלין [בריח לבנדר]
  1. הם מביאים כל הצרות והגצח לעולם
    גלעד שליט ושלושה חילים אחרי המצעד בירודלים וכו וכו ובסוף שלושה חטופים שעה שעתיים אחרי המצעד ההוא בירודלים.
    הוא גם לא כל כך שפוי אם בכלל. מגלגלים חובה על ידי חייב ואם לא שפוי זה גלגול חובה כמו על ענין גשמי.
    לגבי השירה באנקי לא ברור לי מה היא. מהצועדים המתועבים או סתם צופה מו הצד דנקלעה לצעדת הסרחון

  2. סנגוריהלערביםבלבד
    20/04/2016 09:54
    ב.גולדשטיין
  3. הסנגוריה נמנעה מליצגו…
    אם הוא היה ערבוש נגיד עבדלללללללללללה ברגותי שרצח עשרות באוטובוסים ומלון פארק וכו היו נמנעים מליצגו הכלבים האלו? מה פתאום! זכיות האדם וכו. חביב הערבי שנברא בצלם של מטען חבלה וסכין