יוסף בן-דוד הורשע בחטיפת ורצח הנער מוחמד אבו-חדיר משועפט

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את יוסף חיים בן דוד ברצח הנער מוחמד אבו חדיר לפני שנה וחצי • בית המשפט דחה את טענת אי השפיות וקבע כי היה אחראי למעשיו • צפוי לגזר דין של מאסר עולם
חיים טוויל
י"א ניסן התשע"ו / 19.04.2016 09:35

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (שלישי) את יוסף חיים בן דוד, ברצח הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16 משועפט, לפני כשנה וחצי.

בית המשפט קבע כי בן דוד, בן 30, ביצע את הרצח על רקע לאומני. הוא הורשע בעבירות רצח, חטיפה לשם רצח, תקיפה הגורמת חבלה, ועבירות נוספות.

בן דוד צפוי לגזר דין של מאסר עולם.

ההרשעה מגיעה לאחר תקופה ארוכה בה דן בית המשפט במצבו הנפשי של הנאשם, שלבסוף הוגדר ככשיר לעמוד לדין, ולאחר שבית המשפט קבע כי בן דוד היה אחראי למעשיו.

שני אחייניו של בן דוד, בני 16 ו-17, כבר הורשעו בביצוע הרצח. על אחד מהם נגזר מאסר עולם ועוד 3 שנים, ועל הקטין השני נגזרו 21 שנות מאסר.

רצח אבו חדיר התרחש בחודש יולי 2014, לאחר שבן דוד ושני קרובי משפחתו הקטינים חטפו את הנער משכונת שועפט ורצחו אותו כנקמה על החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי”ד.

הפרקליטות הגיבה על ההרשעה:

 לאחר שבית המשפט קבע כי הנאשם יוסף בן דוד ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום: רצח, חטיפה לשם רצח, ניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, וניסיון הצתה, היום קיבלו השופטים את עמדת הפרקליטות לפיה הנאשם אינו חולה נפש – והרשיעו אותו בדין. 

בית המשפט קבע באופן ברור וחד משמעי כי בן דוד הוא האחראי והמבצע העיקרי של המעשים המזעזעים שבהם הורשע יחד עם שני קטינים קרובי משפחתו. 

הנאשם הורשע ברצח נער חף מפשע שחייו נגדעו באחת באכזריות קיצונית ובנסיון לחטוף ילד נוסף – ילד בן שמונה! אותו ניסה לחטוף מזרועות אימו בעת שהלכה ברחוב עם ילדיה הקטינים.

את העבירות ביצע הנאשם ממניעים אידיאולוגים לאומניים של נקמה, תוך שהוא גורר עימו את קרובי משפחתו קטינים, אשר היו שותפים לביצוע הפשע הנתעב ודינם נגזר לשנות מאסר רבות מאחורי סורג ובריח.

למרות חלקו המרכזי של הנאשם שהיה הבגיר בחבורה והראש בתכנון ובביצוע הפשע, ניסה הנאשם להתנער מאחריות ועד הרגע האחרון ביקש לטעון טענות מטענות שונות בנוגע למצבו הנפשי בעת ביצוע הרצח.

הנאשם אף ניסה להטיל את האחריות למקרה על שותפיו הקטינים קרובי משפחתו.

בית המשפט דחה את טענות אלו וקבע כי בן דוד אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין. עוד קבע כי הנאשם היה היוזם, המחולל והמבצע העיקרי של המעשה הנתעב.

העונש על מעשה הרצח הוא עונש חובה של מאסר עולם. לעונש זה יתווסף עונש בגין עבירת החטיפה בה הורשע הנאשם.

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו״ד אורי קורב- עמדה בקשר רציף עם בני משפחת אבו חדר למן הרגע הראשון ועדכנה אותם על המתרחש במהלך המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    3 הנערים בגן עדן. אבא של האבו חדיר רוצה נקמה.יכול להיות ששתק או שמח על רצח יהודים אז סידרו לו צער.
    19/04/2016 11:20
    המחרבן על מוחמד
  1. סתם לרצוח אסור. כל אדם חוץ מעמלק בצלם אלוקים. רק אצל הגויים זה בטריה. אם מתגיר באמת הוא משתדרג. אך לא תרצח בכל ענין חל עליו.
    רק שפה יש מלחמה בגלל השמאל המחליש עם הערבושין, כי הערבושין של תבוסת 4867 מזהים חולשה.
    ועוד שיוסף בן דוד הלא כל כל שפוי היו וירפא אותו, הרג את אבו חדיר בתור נקמה ולא סתם שבא לו נשנאה חהרוג ערבוש.
    אנשי שועםט אם לא כולם כרובן הנה רובם שונאים לגמרי ואויבים.
    האבא של החדיר בכחל רוצה חראות ואםשר להבינו שהוא רוצה נקמה. אל אם אחיו הערבושים לא היו חוטפים ורוצחים הבן שלו היה חי עדיין ואוכל כנאפה עושה גדולים וישן אוכל טוחן בולע מוציא עד 120עם צומות טיפשיים של חודש זלילת הלילה של החרמדאן.
    יש תמונה ששמו בערוץ הימין של ״בן פסח״ המוזר קצת של הנער מוחמר אל חדיר אבן חנזיר כשהוא מסמן צורת שלישיה על 3החטופים בפיסבוק ומחייך . זה חף מפשע?!.
    .א ש ר ב ח ר ב נ ו מכל העמים ולא במוחמד ולא באובאמה העבד כי ימלוך הכושיגרמני. ב נ ו. זה כמו גזעני? נכון וקפוץ לי באויר. יהודי הכי תת רמה בפועל שום גוי לא מתקרב אליו.
    רצח אסור , אבל פה יש כמה סיבות להבין ההבדל. מכל מקום אם הערבים לא היו רוצחים לא היה נקמה . לכן שאביו של הנער אל חנזיר ילך לבכות לארגוני טרור ערבושים למה עשו מה שעשו וגרמו הרג בנו.,זה היה עבירת חטק של נקמה וחא היה קורה בלי החטיפה.