הפרדה בבתי החולים? זק”א מציג דו קיום: 3 ימי אימונים עם פלסטינים

מאוחדים להציל: לאחר חודשים של הכנות ומפגשים משותפים, הכשיר השבוע ארגון זק"א עשרות מתנדבים פלסטינים וישראלים בקורס חילוץ קל ומוכנות לאסונות • צפו בגלריה
שלמה בן חיים
כ"ח אדר ב' התשע"ו / 07.04.2016 20:31

מאוחדים להציל: קורס חילוץ קל ומוכנות לאסונות משותף למתנדבי זק”א ולארגון ‘גרין לנד’ הפלסטיני

לאחר חודשים של הכנות ומפגשים משותפים, הכשיר השבוע ארגון זק”א עשרות מתנדבים פלסטינים וישראלים במוכנות לאסונות בתחומי חילוץ קל, חסד של אמת, מודיעין אוכלוסייה וניהול אסון בסביבה הקהילתית.

במשך שלושה ימים הוכשרו המתנדבים ביכולות מקצועיות, טכניות ומבצעיות, על מנת שיוכלו לתפקד כמחלצים ראשנים בזירת אסון.

המתנדבים התאמנו בתחנות שונות, בליווי מדריכי חילוץ מקצועיים והשתתפו בקבוצות עבודה שונות, על מנת לנתח תרחישים מורכבים שיכולים להיות בסביבת מגוריהם.

שת”פ יוצא הדופן הזה שנרקם בין ארגון זק”א לארגון ‘גרין לנד’ הפלסטיני יצא לדרך מתוך ראיה משותפת, כי היכולת והצורך לאימון כזה הוא הכרחי על מנת להציל חיים ברעידת אדמה שתפקוד את ישראל.

ד”ר אכרם עמרם, מנכ”ל ארגון ‘גרין לנד”, אמר: “אסונות הטבע כשהם פוגעים הם לא מבחינים בין דם לדם ופוגעים בכולם. כך גם אנחנו תושבי האזור צריכים להיות מאוחדים על מנת שנוכל לעזור ולסייע אחד לשני ללא הבדל דת ולאום. ואיננו יכולים לסמוך על אחרים במצבים כאלה.

“אני יותר משמח על שיתוף הפעולה בין ארגון זק”א לארגון ‘גרין לנד’. קורס זה הוא הסנונית הראשונה במיזמים הומניטריים משותפים שנעשה ביחד עם ארגון זק”א בהמשך”.

יהודה משי זהב: “ארגון זק”א רואה חשיבות רבה בהקמת ובהכשרת יחידות משותפות יחד עם השכנים באזור. מהנסיון הרב שצברנו באין ספור של אסונות בעולם, רוב האזרחים חולצו על ידי התושבים המקומיים ולא על ידי יחידות חילוץ שהתמהמהו להגיע”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני מבין שהלב שהם עשו זה אהבה
    07/04/2016 22:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אבל בין מי למי? בין ישראל לאויבים?? בין ישראל לעמים? מה עם לא תחונם? אן שזה אהבה פרטית בין הגברים של זק”א לנשים של הערבים? בושה וחרפה!

  2. זק
    08/04/2016 01:06
    אברהם
  3. אין לכם טיפת בושה גברים ונשים כתף לכתף ועוד לעם לא להם

  4. חבורה של משועממים
    08/04/2016 05:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. חיקוי זול של סודה סטרים. שגם הוא עושה את זה מתוך אינטרס…

  6. יעקב
    12/04/2016 12:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. גם היהודיות שנשואות לערבים זה “דו קיום”