בג”צ: מדוע המדינה לא מוסיפה את ערוץ 20 ל’עידן פלוס’ באופן מיידי?

בית הדין הגבוה לצדק הוציא הבוקר צו על תנאי למשרד התקשורת, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומועצת הכבלים והלוויין • עו"ד יוסי עבאדי: "בג"צ אותת למדינה לפתור מיד את סוגיית העברת ערוץ 20 על גבי עידן פלוס ולא להמתין לפתרון קסם"
אבי כץ
כ"ז אדר ב' התשע"ו / 06.04.2016 18:33

בדיון שנערך הבוקר (רביעי), הוציא בג”צ צו על תנאי למשרד התקשורת, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ולמועצת הכבלים והלוויין, בדרישה לנמק מדוע המדינה לא מעלה את ערוץ 20 על גבי פלטפורמת העידן פלוס, בהתאם לחוק.

הבג”צ הוגש בחודש ספטמבר האחרון, לאחר שעם הקמתו פנה ערוץ 20 בבקשה להצטרף למערך עידן פלוס, זאת בהתאם לרישיונו ובהתאם לחוק המורה כי חמשת הערוצים הייעודיים הראשונים שיבקשו זאת יוכלו להצטרף לפלטפורמה.

בפועל, כיום אין אף ערוץ ייעודי המעביר שידוריו באמצעות עידן פלוס.

העתירה הוגשה על ידי עו”ד יוסי עבאדי ממשרד מיתר- ליקוורניק.

מסקרים שערך ערוץ 20 עולה, כי רוב מוחלט של מנויי עידן פלוס מעוניינים שערוץ 20 ישודר בעידן פלוס.

בנוסף, בסקר שערך ‘מקור ראשון’ בקרב נשאלים מהציבור הדתי-לאומי באמצעות מכון המחקר ‘הגל החדש’ מקבוצת נילסן ופורסם ביום שישי האחרון, עולה כי 30.9% בחרו ב’עידן פלוס’ כספק הטלוויזיה המתאים ביותר עבורם.

עוד עולה מאותו סקר שערוץ 20 הוא הערוץ המוביל בציבור זה עם 63.5% תמיכה.

עו”ד יוסי עבאדי: “בג”צ אותת למדינה כי יש לפתור באופן מידי את סוגיית העברת ערוץ 20 על גבי עידן פלוס ולא להמתין לפתרון קסם שיצוץ יש מאין. החובה של המדינה להעביר את הערוץ קבועה בחוק והמדינה איננה יכולה לשרך רגליים במימוש חובה זו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות