נפתלי בנט מגן: “החייל אינו רוצח. ייתכן שטעה. האם יצאנו מדעתנו?”

אחרי מסיבת העיתונאים של בני משפחת החייל, מתייצב להגנתו יו"ר הבית היהודי: "למה, למען השם, ההתנפלות המהירה של פוליטיקאים ושל התקשורת? מדוע החופזה לגנות את החייל בעקבות הסרטון?" • ח״כ איילת נחמיאס ורבין: "בנט עדיין בפורים, מחופש לנער גבעות מתלהם"
נחמן גור
י"ז אדר ב' התשע"ו / 26.03.2016 22:36

יו”ר הבית היהודי, השר הפתלי בנט, התייחס הערב (מוצאי שבת) לעליהום נגד לוחם חטיבת כפיר שירה במחבל מנוטרל שביצע פיגוע דקירה בחברון.

“החייל אינו רוצח. האם יצאנו מדעתנו? אנחנו במלחמה. מלחמה נגד טרור אכזרי. ייתכן שהחייל טעה, ייתכן שלא. ייתכן שסבר שהמחבל עם מטען ועלול להפעילו בכל רגע, ובירי הוא מציל חיים ומונע פיגוע המשך.

“הכל צריך להיבדק ברמות הגבוהות ביותר, כפי שנוהג הצבא המוסרי בעולם. אך בדיקה לא נעשית בישיבה בסלון הבית וצפיה בסרטון ‘בצלם’ ביוטיוב של שניות אחרי פיגוע”, כתב בנט.

“אם כך למה, למען השם, ההתנפלות המהירה של פוליטיקאים ושל התקשורת? מדוע החופזה לגנות את החייל בעקבות הסרטון? גיבוי של לוחמי צה״ל אינו במילים. לא חכמה לגבות לאחר מבצע מוצלח. כמפקד וכחייל למדתי מהו גיבוי, החכמה של מנהיגות היא לגבות כשקשה”.

לדברי בנט, “המינימום הוא להמתין לחקירה יסודית והוגנת לפני שחורצים דין. צריך לתחקר את הארוע עד תום, אך צריך לתחקר זאת כארוע מבצעי בשטח מסוכן”.

בנט הוסיף: “ויותר מהכל –  לזכור שכרגע יש אלפי חיילים הנושאים אלינו את עיניהם, חיילים שיצטרכו עוד רגע להציל אזרחים מהפיגוע הבא. ואולי לשלם בנפשם על כך. חיילי צה״ל, אנחנו איתכם. תמיד”.

ח״כ איילת נחמיאס ורבין אמרה בתגובה לדבריו של בנט: ״המהירות שבה הפך הימין את החייל היורה לקורבן, מעידה יותר מכל על אובדן הדרך המוסרי של חלקו הארי של הימין הישראלי.

“צה”ל היה ויהיה הצבא המוסרי בעולם, צבא שמפקדיו דוגמת הרמטכ”ל איזנקוט ואלוף פיקוד מרכז נומה, מבינים שביטחונה של המדינה תלוי לא מעט גם בערכיה ומבטאים זאת באמירותיהם ובמעשיהם.

“בניגוד לצה”ל, מנהיגות הימין איבדה את המצפן המוסרי, את הכבוד לחיי אדם באשר הוא אדם, את ההבנה כי המעשה שעשה החייל ביום חמישי, פוגע קודם בישראל ובתדמיתה, ומהווה ריקבון מוסרי שיש לגדוע אותו לפני שיתפשט, בטח שלא להתייחס אליו בסלחנות או לעודד אותו.

“השר האמון על חינוך ילדנו נפתלי בנט בוחר לחתור תחת מנהיגותו של הרמטכ״ל והמפקדים בשטח. נדמה שבנט עדיין בפורים מחופש לנער גבעות מתלהם. מערכת הביטחון חייבת לקבל גיבוי מלא ללא כל התערבות של פוליטיקאים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות