בנט: “כל הנהגת המדינה מיהרה להתנפל. מישהו שמע את החייל?”

שר החינוך על וידוא ההריגה בחברון: "הבנתם את החשיבה שלו? את השיקולים? אולי היה חשש שהוא ממולכד? שהוא יתפוצץ על החיילים והאזרחים? שאלתם את החייל לפני שחרצתם את דינו? לו המחבל אכן היה ממולכד, החייל היה נחשב גיבור לאומי"
נחמן גור
ט"ו אדר ב' התשע"ו / 25.03.2016 15:00

יושב ראש הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (שישי) לוידוא הריגה שביצע לוחם כפיר במחבל שביצע פיגוע דקירה בחברון.

“מישהו שמע את החייל? כל הנהגת המדינה מיהרה להתנפל על החייל שירה במחבל. חבר כנסת אחד הגדיל לומר שהמחבל היה ״כפות״.

“הייתם שם? הבנתם את החשיבה שלו? את השיקולים? אולי היה חשש שהוא ממולכד? שהוא יתפוצץ על החיילים והאזרחים? שאלתם את החייל לפני שחרצתם את דינו?

“לו המחבל אכן היה ממולכד, החייל היה נחשב גיבור לאומי; מישהו מכם במקומו יכול היה לדעת מה המצב באמת?”, שאל בנט.

שר החינוך קבע:”המתקפות על חייל שמגן על כל אחד מאיתנו, ועוד בטרם תחקיר, פוגעות בצבא, פוגעות במעמדה של ישראל ומזיקות לסיכול הפיגועים הבאים”.

לדבריו, “תקשורת ופוליטיקאים לא יכולים להיות בית המשפט והתליין של חייל, ואני מצפה מהצבא שיעשה את התחקיר באופן מקצועי, ללא השפעה זרה.

“לצה״ל יש ערכי לחימה ומוסר לחימה ברורים.  כולנו גדלנו והתחנכנו עליהם, ועלינו לקיימם בפועל. אם יתברר שהחייל לא עמד בהם, יהיה עליו לתת את הדין על פי הכרעת בית משפט.

“זהו זמן לאחריות ולא להתלהמות, למחשבה ולא לשליפה. לצערי מסתבר שאת קור הרוח והשליטה העצמית שאנחנו דורשים מחיילים בזירת פיגוע, איננו מקיימים בעצמנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמשיכו להאמין בבג
    25/03/2016 16:24
    מושיקו
  1. בנט מה לך כי תלין ,אתה עצמך מאמין ברשות השופטת ,(בג”ץ ) וכעת כאשר הם פוגעים בחיי אנשים ,אתה בא ומתלונן ? זה המצב של המדינה ,השופט ,לא נימצא במקום הפשע ,שקולי הדעת שלו הם אפסיים ,הם נלקחים ,מהתיקשורת ,או מעו”ד ,אז התוצאות הם ,אף אחד לא יזוז ,ומי שישלם את המחיר הרי הם אזרחי ישראל היהודים ,שדמם נישפך כמים ,בזכות הבג”ץ ושופטי ישראל