לפיד התרגש: קיבל מסמכים נדירים ממאוטהאוזן עם תיעוד על רצח סבו

משלחת מיוחדת מאוסטריה, העוסקת בשימור זכרון השואה, הגיעה לישראל והעניקה לח"כ יאיר לפיד ספר זכרון מיוחד שהוכן לזכר סבו - בלה למפל, שנספה בשואה • עד כה הצליחו האוסטרים להתחקות אחר 81 אלף שמות של יהודים שנרצחו במאוטהאוזן
נחמן גור
ד' אדר ב' התשע"ו / 14.03.2016 15:10

משלחת מיוחדת מאוסטריה, העוסקת בשימור זכרון השואה, שבראשה עומד מנכ”ל משרד הפנים של אוסטריה, נפגשה אמש (ראשון) עם יו”ר מפלגת יש עתיד ח”כ יאיר לפיד, כדי להעניק לו ספר זכרון מיוחד שהוכן לזכר סבו – בלה למפל, שנספה בשואה.

המשלחת העניקה ללפיד את הספר כחלק מפרויקט זכרון שמתקיים באוסטריה, במסגרתו מתחקים אחר שמות הנרצחים בשואה ומתעדים את שמותיהם.

עד כה הצליחו האוסטרים להתחקות אחר 81 אלף שמות של יהודים שנרצחו במחנה הריכוז מאוטהאוזן, ביניהם סבו של לפיד.

במהלך הפגישה הזמינו חברי המשלחת את לפיד לביקור באוסטריה, כדי לסייר במחנה בו נספה סבו.

לפיד הודה למשלחת על הספר בהתרגשות ושוחח עמם על זכרון השואה, הלקחים של העם היהודי בעקבות השואה והחשיבות בשמירה על מדינת ישראל כמדינת היהודים, מתוך הידיעה כי אין ליהודים מקום אחר בעולם בו יוכלו להרגיש בטוחים.

במהלך הפגישה העניק לפיד לחברי המשלחת ספר מיוחד שהוכן על ידי הליגה נגד השמצה ובו מופיעה 6 מליון פעמים המילה יהודי. חברי המשלחת אמרו ללפיד כי הספר שהעניק להם יוצב במוזיאון שהוקם במאוטהאוזן.

לפיד אמר לנוכחים כי הוא מתרגש וכי היה רוצה שאביו יהיה נוכח ברגע הזה, ושלבטח היה מזיל דמעות מהתרגשות. הוא סיפר לחברי המשלחת על מפגש מיוחד שהיה לאביו טומי עם אדם שהכיר את סבו – לזכרו יצא הספר.

” בשנת 1952, כשאבי היה חייל בצבא,הוא הלך לראות סרט בקולנוע בתל אביב. בקולנוע פגש אבי צייר שאמר לו כי הוא מכיר את אביו בלה למפל ושהיו יחד במחנה מאוטהאזון.

“אבי טומי, שראה את אביו בפעם האחרונה כשהיה בן 13, ביקש מהצייר לצייר לו את אביו כפי שזכר אותו מהמחנה, כדי שיוכל לראות איך אביו נראה. לאחר שסיים לצייר אמר טומי לצייר שפגש: ‘זה לא נראה כמו אבי, אבי היה שמן’. הצייר השיב לו:  ‘כשאני פגשתי אותו הוא כבר היה רזה'”.

לפיד סיפר לחברי המשלחת כי נקרא על שם סבו בלה, ששמו העברי היה מאיר, והודה להם על שהגיעו במיוחד להעניק לו את פיסת ההסטוריה המרגשת הזאת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רשימת נרצחים ממאוטהאוזן.
    14/03/2016 15:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יאיר לפיד, אבקשך בשם הרבה אנשים להעביר את הרשימות ליד-ושם. יש עדות שאבי נרצח במקום זה ע”י הגרמנים ימ”ש. לחילופין, איך אפשר להתקשר אליך?