מס הכנסה דורש מבנו של הרב עובדיה זצ”ל: תשלם 19 מיליון ש”ח

הגר"ע יוסף זצ"ל חי בצניעות, אבל האם המשפחה שלו הפכה לאימפריה בסדר גודל טייקוני? לפי רשויות המס, התשובה חיובית • בעוד החיוב ששיגר מס הכנסה לרבי משה יוסף משמעותו שהוא מוערך כמי שמכניס עשרות מיליונים מבד"צ 'בית יוסף' - פרקליטו טוען: מדובר בפעילות גמ"ח ללא רווח
נחמן גור
י"ב אדר א' התשע"ו / 21.02.2016 21:08

מנהיגה הרוחני של תנועת ש”ס, הרב עובדיה יוסף זצ”ל, חי כל ימיו בצניעות סגפנית, אבל הערב העיתונאי עמית סגל מחדשות 2 חשף כי המשפחה שלו הפכה לאימפריה בסדר גודל טייקוני.

או שזה מה שחושבות, לפחות, רשויות המס של מדינת ישראל.

בשבוע שעבר, דווח סגל בחדשות 2, הגיע אל ביתו של רבי משה יוסף, בן הזקונים של הגר”ע זצ”ל ומי ששולט על בד”צ ‘בית יוסף’, שומה אדירה ממס ההכנסה.

19 מיליון שקלים – זה גובה הסכום המטורף, שמשקף הכנסות בסכומים של עשרות מיליונים.

חיוב כזה משמעותו שרשויות המס מעריכות את הרב משה כבעל פעילות של טייקון, במסגרת פעילותו בבד”צ ‘בית יוסף’ שהוא בעל השליטה בו.

אלא שמכאן מתחילות המחלוקות.

עורך דינו של משה יוסף אמר: “מדובר בפעילות של גמילות חסדים, גמ”ח, פעילות ללא רווח שנוסדה על ידי הרב עובדיה ונוהלה על ידי בנו”.

משה יוסףפלאש90

מכתב ששוגר לערוץ 2 מוכיח כי הרב עובדיה זצ”ל  עצמו עמד מאחורי הגמ”ח. “מעוטי יכולת נהנו ממנה, ועל פי חוק פעילות זו אינה חייבת במס, הסכום המדובר הוא סך ההלוואות בגמ”ח ואנחנו מאמינים שהדרישה תתבטל”.

ברשות המסים, לעומת זאת, מתעקשים על הסכום והחלו בהליך אזרחי.

עמית סגל מזכיר את סכסוך הירושה שמתנהל בשנתיים האחרונות ויסתיים כנראה בכך שבני הזוג, רבי משה ורעייתו יהודית יוסף, יקנו את בית הרב בסכום עתק של 11 מיליון שקל. לטענת גורמים במשפחת יוסף גם הכסף הזה יגיע מתרומות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות