בגלל הריקוד בחתונה: הרבצ”ר זומן לשיחת הבהרה אצל ראש אכ”א‎

התנכלות? בעקבות הסרטון בו נראה הרב הראשי הצבאי, תא"ל רפי פרץ, רוקד בחתונה עם מחבר הספר 'תורת המלך' - הרבצ"ר יזומן לשיחה עם ראש אגף כוח אדם • "יעיר לו ויבהיר לו את המצופה מקצין בכיר בצה"ל לובשים מדים ועוד יותר מכך כרב הצבאי הראשי"
יוני גרין
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 10:50

האם מתנכלים לרב הצבאי הראשי?  תא”ל הרב רפי פרץ, יוזמן לשיחת הבהרה אצל ראש אכ”א, האלוף חגי טופולנסקי, בעקבות הסרטון בו תועד כשהוא רוקד בחתונה עם הרב יצחק שפירא, מחבר הספר ‘תורת המלך’. כך דווח בערוץ 2.

הסרטון, שצולם בחתונה שנערכה בשבוע שעבר באולם שירת ירושלים – האולם בו התקיימה ‘חתונה השנאה’ – פורסם על ידי העיתונאי יאיר שרקי  בחדשות 2.

בעקבות כך פנה ח”כ עמר בר-לב מהמחנה הציוני לרמטכ”ל גדי איזנקוט על מנת שיפעל בדחיפות נגד הרב הראשי לצה”ל.  “הרב הצבאי לצה”ל הגיע לחתונה לבוש מדי צה”ל ובכך הוא מייצג את צה”ל ומפסיק להיות אדם פרטי”, כתב בר-לב.

בר-לב הוסיף כי הספר ‘תורת המלך’ הוא “ספר אלים וגזעני שגונה על ידי גורמים מכל הקשת הפוליטית והחברתית במדינת ישראל. בספר מפורטת קריאה מפורשת לאלימות והסתה גלויה”.

במהלך הריקוד הרב הראשי לצה”ל והרב יצחק שפירא החליפו ‘כובעים’, כשהרב פרץ חובש את כובעו של הרב שפירא, והרב שפירא חובש את הכומתה של הרב הראשי – כשברקע מתנגנים שירי חג הפורים.

החלפת הכובעים קיבלה גם היא התייחסות של בר לב: “תא”ל פרץ מעניק בכך גושפנקא ותמיכה סמלית בשם צה”ל לאדם שחתר תחת שלטון החוק וודאי לא יכול להיות מזוהה עם ערכי צה”ל”.

בר-לב הדגיש: “על אף שמחבר הספר לא הועמד לדין פלילי, הרי קיים קונצנזוס ערכי וחברתי שלספר כמו תורת המלך אין מקום בארון הספרים הישראלי והיהודי”. בסיום פנייתו ביקש בר-לב מאיזנקוט “לנקוט בהליכים אותם תראה לנכון כנגד הרב הראשי לצה”ל”.‎

 מלשכתו של הרמטכ”ל נמסר היום בתגובה לפנייתו של בר-לב: “הרב הצבאי הראשי הגיע לחתונה אזרחית של רב, אשר שירת בעבר ברבנות הצבאית. הרב חגג ושמח בחתונה, היה מצופה מקצין לובש מדים לנהוג אחרת”.

רס”ן נועה הרפז-ירון, רמ”ד כנסת, ממשל וציבור בלשכת הרמטכ”ל, הוסיפה ועדכנה את ח”כ בר-לב: “ראש אגף כוח האדם יקיים שיחה עם הקצין, יעיר לו ויבהיר לו את המצופה מקצין בכיר בצה”ל לובשים מדים ועוד יותר מכך כרב הצבאי הראשי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות