סוף לקרבות על הירושה של הרב עובדיה יוסף זצ”ל • מי יקבל מה?

הדירה ברחוב הקבלן תימכר לבן הצעיר רבי משה - ותמורתה תחולק בין כל הילדים • הבית יהפוך ל'בית מורשת מרן' • הספרייה, שהיתה במוקד המחלוקת, תישאר במקום • פריטים אישיים של הגר"ע זצ"ל יחולקו בין הילדים
יוסף גרינבוים
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 09:42

קרב הירושה שהעיב על משפחתן של הגר”ע יוסף זצ”ל מגיע לסיומו.

לפי דיווח של יהודה שליזינגר ב’ישראל היום’, לאחר שבחודשים האחרונים התנהל הליך הגישור, בימים האחרונים הגיעו בני המשפחה להסכמות שימנעו הליכה לבית המשפט.

הוויכוחים על הירושה התנהלו בעיקר בין רבי משה יוסף, בנו הצעיר של הרב, ורעייתו יהודית מצד אחד, לבין עשרת ילדיו האחרים.

הגר”ע זצ”ל התגורר ב־20 השנים האחרונות יחד עם בנו רבי משה ויהודית ברחוב הקבלן בירושלים. הוויכוחים נסבו בעיקר על שתי סוגיות: הדירה – שבה עדיין מתגוררים רבי משה ויהודית, ומפעל הספרים של הרב.

במהלך הדיונים הוצג מסמך חתום בידי הרב עובדיה זצ”ל, לפיו משה הוא שיירש את הספרים.

עיקר המחלוקת היתה סביב החשד שהשניים מסתירים מיליוני שקלים שצברו מתרומות, דבר שכנראה הופרך בהליך הגישור. חלק מהאחים גם פיקפקו במהימנות המסמך המוריש את הספרים לבן הצעיר.

כעת נראה שבמסגרת ההסכמות יקנו בני הזוג משה ויהודית את הדירה בסכום הגבוה מ־11 מיליון שקלים, והכסף יחולק באופן שווה בין האחים.

על פי תוכניתם, יהפכו בני הזוג את הבית ל’בית מורשת מרן’, הספרייה המכילה כ־30 אלף ספרים תישאר במקום, ובבית יוקם ‘כולל’. מכון הספרים של תורת הרב יועבר לשם, וכמוהו גם משרדי מפעל הכשרות בד”ץ בית יוסף.

כל האזכרות של הרב עובדיה ורעייתו מרגלית ייערכו במקום.

בשבועות האחרונים הושגה הסכמה גם על הפריטים הקטנים אך הסמליים שהוריש הרב עובדיה: המצנפת, גלימתו, כוסות הקידוש, החנוכייה, כלי הכסף, קערת הפסח, מקל ההליכה והביגוד. הוסכם כי חלקם יישארו בבית המורשת וחלקם יפוזרו בין האחים.

בימים הקרובים יסתיים הליך הגישור באופן רשמי עם חתימת בני המשפחה על ההסכם.

אחת הבנות, שפנתה במהלך הסיכסוך לבית המשפט, משכה גם היא את תביעתה, וכך נסללה הדרך אל המטרה העיקרית של כל בני המשפחה: מניעת דיונים בבית המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חטא עגל הזהב
    15/02/2016 12:18
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. חטא עגל הזהב