נתניהו: אקדם חקיקה להדחת ח”כים שמבקרים משפחות מחבלים

נתניהו תקף בישיבת הממשלה את פגישת ח"כי בל"ד עם משפחות מחבלים: "אם זה היה קורה בקונגרס האמריקני או בפרלמנט הבריטי, הייתה קמה צעקה גדולה מאוד ובצדק" • הממשלה אישרה פה אחד את הצעת השר לביטחון הפנים להחמיר באופן משמעותי הענישה נגד מעסיקי ומליני שב"חים
נחמן גור
כ"ח שבט התשע"ו / 07.02.2016 13:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לביקור של שלושת חברי כנסת מסיעת בל”ד בבתי משפחות מחבלים, ואמר כי יפעל לבחון שינויי חקיקה חדשים “ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה לא יכהן בכנסת ישראל”.

“אנחנו מצויים במאבק קשה בין מי שמבקשים כמונו דו קיום ושלום לבין אלה שרוצים מלחמה ודם”, פתח נתניהו.

“בסוף השבוע נשרף בית כנסת על שם שלושת הנערים שנחטפו ורצחו בידי המחבלים. אנחנו נעשה הכל כדי למצוא את האחראים ולהעמיד אותם לדין. אני מצפה מכל אלה בארץ ובעולם שמגנים בצדק כל חילול של מסגד או כתובת על מסגדים או שריפה בהם, שיצאו באותה זעקה ובאותו גינוי על המעשה הנפשע הזה”.

בשלב זה עבר נתניהו לפגישת חברי הכנסת הערבים עם בני משפחות המחבלים: “המעשה השני שראינו בימים האחרונים הוא הליכתם של שלושה חברי כנסת מסיעת בלד לנחם משפחות של מרצחים שרצחו אזרחים ישראלים.

“אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל אינם חשים שחברי הכנסת הללו מייצגים אותם. אנחנו עושים מאמצים גדולים כדי לשלב את האזרחים הערבים בחברה הישראלית וגם עושים את ההיפך הגמור – בונים חומות של שנאה.

“אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי או בקונגרס האמריקני, אם חברי פרלמנט או קונגרס היו הולכים ועומדים דום לזכר מרצחים שרצחו אזרחים בריטיים או אמריקניים. אני חושב שהיתה קמה צעקה גדולה ובצדק”, ציין ראש הממשלה.

נתניהו סיפר כי שוחח עם היועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד חברי הכנסת מבל”ד.

נתניהו הוסיף: “אני אבקש לבחון שינויי חקיקה חדשים ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה לא יכהן בכנסת ישראל. אני חושב שהדבר הזה חשוב כאמירה לאיזה סוג של חברה אנחנו רוצים”.

במקביל הודיע ראש הממשלה כי יגיש היום יחד עם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה בנושא לוועדת האתיקה. “אני מצפה מכל חברי האופוזיציה לתמוך בהצעות השונות שאנחנו נביא”.

בתוך כך הממשלה אישרה היום פה אחד את הצעתו של השר לביטחון הפנים, ח”כ גלעד ארדן, להחמיר באופן משמעותי את הענישה נגד מעסיקי ומליני שוהים בלתי חוקיים.

בהצעה נקבעו עונשי מינימום וכן אפשרות לסגירת אתרים ועסקים בהם נמצאו שב״חים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות