נתניהו ליועמ”ש: נקוט צעדים נגד הח”כים שפגשו משפחות מחבלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצאת השבת עם אביחי מנדלבליט על פגישת הח"כים הערבים עם משפחות המחבלים - ודרש צעדים משפטיים נגדם • יאיר לפיד במכתב למנדלבליט: לפתוח בהליך להסרת חסינות
יוני גרין
כ"ז שבט התשע"ו / 06.02.2016 21:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לאחר צאת השבת עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לבחון באילו צעדים משפטיים ניתן לנקוט נגד חברי הכנסת הערבים מסיעת בל”ד, שנפגשו באמצע השבוע שעבר עם משפחות מחבלים שרצחו ישראלים.

ראש הממשלה גם יגיש קובלנה אישית לוועדת האתיקה של הכנסת, יחד עם היו”ר יולי אדלשטיין.

גם ח”כ יאיר לפיד, פנה הערב, “מיד עם צאת השבת” כהגדרתו, במכתב למנדלבליט. הוא דרש לפתוח בהליך להסרת חסינות חברי הכנסת, שיוביל בהמשך להגשת כתבי אישום בגין הסתה ותמיכה בטרור.

לדבריו, חברי הכנסת חנין זועבי, ג’מאל זחאלקה ובסאל גטאס מנצלים לרעה את חסינותם הפרלמנטרית “עבור מפגן שנאה וחתרנות נגד מדינת ישראל, שמעודד רצח חפים מפשע”.

שלושת חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נפגשו ביום שלישי עם אביו של בהא עליהן, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה והירי בארמון הנציב בחודש אוקטובר האחרון, ורצח שלושה בני אדם. כמו כן נפגשו הח”כים עם קרובי מחבלים נוספים ממזרח ירושלים.

חבר הכנסת באסל גטאס אמר בראיון לאולפן ‘שישי’ עם אילה חסון בערוץ בהתייחסו לפגישה: “יש גופות בירושלים שלא מוחזרות כבר ארבעה חודשים ואנחנו נדרשנו על ידי ההורים להתערב”.

הוא הוסיף:  “לא היה להם למי לפנות, אז הם פנו אלינו ובחודש וחצי האחרונים דיברנו עם מי שצריך לדבר על הנושא. אני באופן אישי דיברתי עם גלעד ארדן בנוכחות שרים אחרים והוא הבטיח שישחרר את הגופות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות