“הורדנו כיפות כדי שלא יהיה חילול ה'” • תמלילי חקירת רוצחי אבו חדיר

בחומרי חקירת רוצחי הנער הערבי מוחמד אבו חדיר, שנחשפו באתר וואלה, מגוללים החשודים כיצד פעלו מתוך נקמה בערבים • "תפסתי את הלום והיכיתי: 'זה בשביל פוגל, זה בשביל שלהבת פס' ואז שמעתי 'פאק'"
חיים טוויל
כ"ה שבט התשע"ו / 04.02.2016 10:43

לקראת גזר הדין של הנערים י’ ו-א’, שהורשעו ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר, חשף הבוקר (חמישי) העיתונאי יהושע בריינר באתר וואלה תמלילים מחדר החקירות של הנאשמים.

הפרקליטות מבקשת בצעד חריג לגזור על שני הקטינים מאסר עולם. החשוד המרכזי, יוסף חיים בן דוד, טרם הורשע ברצח – לאחר שהביא חוות דעת רפואית, שבה נטען כי לא היה אחראי למעשיו.

דיון בעניינו צפוי להתקיים בשבוע הבא.

בחקירות מתאר הנאשם המרכזי ברצח, יוסף חיים בן דוד, אופטיקאי במקצועו ודודם של שני הנאשמים הנוספים, בני 17 ו-15 בעת הרצח שאירע ב-2 ביולי 2014, כיצד תכנן את חטיפת הנער ואיך עודד את שני שותפיו לפשע לשרוף אותו בעודו בחיים.

בן דוד סיפר כי תכנן את הרצח כנקמה על רצח בני משפחת פוגל, רצח שלהבת פס וחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים מגוש עציון הי”ד.

“זה התחיל כמו שיח של ילדים, אבל מדיבורים זה הפך לדברים רציניים שרק אחר כך אתה קולט אותם בשעת מעשה”, אמר לחוקרים, ותיאר כיצד חיפשו אחרי ערבים, עד שבשעת לילה מאוחרת אותר אבו חדיר, תושב שכונת שועפאט.

לאחר שתיארו כיצד בוצעה החטיפה וכיצד נאבקו עם אבו חדיר ברכב, סיפר בן דוד לחוקר כי שקל להוריד את אבו חדיר בהר המנוחות, אך ויתר על הרעיון בשל היות הנער מוסלמי.

“אותי לימדו שעושים קידוש השם ולא חילול השם וזה תמיד עמד לנגד עיניי. לכן, כשירדנו לקחת את הנער הורדנו את הכיפות כדי שחס וחלילה לא יהיה חילול השם. אמרתי שבהר המנוחות קבורים יהודים ולא ראוי לזרוק אותו פה. רצינו להיפטר מזה”.

בתום הנסיעה, כשאבו חדיר עדיין בחיים, הגיעו השלושה ליער ירושלים.

א’, הצעיר מבין השלושה, נותר ברכב. י’ יצא ממנו, ובאמתחתו בקבוק דלק.

בן דוד סיפר: “פחדנו שהוא (אבו חדיר) יקום עלינו, היה חושך גמור. י’ צעק לי שאני לא עושה כלום. אמרתי לו: ‘כן? אני לא עושה כלום?’

“תפסתי את הלום והיכיתי: ‘זה בשביל פוגל, זה בשביל שלהבת פס’ ואז שמעתי ‘פאק’ ודם התחיל להתפשט. ראיתי את התמונות שלהם לנגד עיניי. נתתי לו שתי בעיטות וצעקתי: ‘זה בשביל אייל, זה בשביל נפתלי וזה בשביל…’, אני לא זוכר את שם החטוף השלישי.

“אמרתי לי’ ‘תביא את הבקבוק של הדלק’. י’ שפך עליו, ואני שפכתי עליו בקבוק אחד, ליטר. הדלקתי מצית מכיוון הרגליים שלו. הצתתי אותו, לא חשבתי על כלום. שמעתי ממנו רעש וזה לילה וכולם במרתון. הצתתי אותו ועליתי לרכב. בשנייה אחת כולו בער”.

באותו רגע, לדברי בן דוד, הם עדיין לא הבינו כי גרמו למותו של אבו חדיר.

“המטרה לא הייתה לשרוף אותו, בשום פנים ואופן לא, פשוט אנחנו לא יכולים לראות דם, לא מסוגלים לשחוט בן אדם”.

בן דוד הוסיף: “לא חשבתי שזו גופה. נכנסתי לרכב ואני מנסה לעשות קוד והרכב לא מתניע והאש מתחילה להדוף. הם צעקו שהחלון נשרף וצעקתי ‘אל תלחיצו אותי, זה לא יעזור’. האוטו נדלק ויצאתי במהירות. פתאום אני קולט שא’ חסר. הוא הלך לראות שהרכב לא נשרף. הוא אמר שהתמונה שעמדה מאחוריו הייתה של משהו שחור שנשרף. פה כבר הייתה חרטה”.

י’, בחקירתו, תיאר סיטואציה דומה: “לקחתי בקבוק של דלק שהיה מוכן במושב האחורי. שפכתי עליו ונשפך לי הרבה מסביב, כי הייתי לחוץ. החזרתי את הבקבוק לאוטו… כולנו עלינו לרכב וכשנסענו לא שמתי לב שמישהו הדליק אותו, אבל ראיתי להבה ענקית. כולו עלה באש בשנייה אחת. לא הייתי מסוגל להסתכל לאחור”.

חוקר: “ידעת מה אתה עושה, למה עשית את זה?”

בן דוד: “פחדתי שהוא יקום ויהרוג אותנו. זה היה פחד אימים. לדבר כל אחד יכול אבל דיבורים זה לא כמו מעשים. זה לא אתה. אתה לא אכזרי. מה שרצינו זה בכלל לפגוע בערבים, לא רצינו לפגוע בנפש. היינו באקסטרים של נקמה בערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפשר לדעת מה זה
    04/02/2016 20:28
    חמורים
  1. חיים בסרט מה שהם עשו זה חילול ה’ אורגינלי..