רבני צוהר מודאגים: כעת יאריכו את המחיצה בכותל בכל הרחבה

הרב יובל שרלו, ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, מודאג מההשלכות של הקמת רחבת כותל חדשה עבור 'נשות הכותל': "באיזו רחבה ראש הממשלה יתפלל?" • לדעתו, מוטב היה לו היו נכנעים ומאפשרים ל'נשות הכותל' להתפלל פעם בחודש בכותל הרגיל
יוני גרין
י"ח שבט התשע"ו / 28.01.2016 12:25

הרב יובל שרלו, ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, מזהיר הבוקר (חמישי) מפני ההשלכות של הקמת רחבת כותל שלישית, כפי שסוכם בין ‘נשות הכותל’ והנציגים החרדים.

“מצד אחד אני שמח שעושים פשרה ושלום, ישר כח”, אמר הרב שרלו בשיחה עם ערוץ 7 – וסייג: “התוצאה הסופית היא שמרגע זה ואילך יש כותל הלכתי של דתיים וכותל של אחרים ששם אפשר לעשות מה שרוצים”.

לדבריו, “דווקא במקום שבו יש תמיד אחדות, עכשיו כל יהודי יצטרך להכריע לאיזה כותל הוא הולך. ראש ממשלה או נשיא או כל אדם אחר שירצה להתפלל בכותל, יצטרך להכריע האם הוא הולך ימינה או שמאלה, הכותל יהפוך למקום של מחלוקת”.

לרב שרלו יש חששות נוספים. למשל, שרחבת הכותל הקיים יחמירו יותר. “יהיה לנו כותל אחד ליברלי ומשוחרר שנמצא כעת בסמכות משרד ראש הממשלה, וכותל שני של משרד הדתות שיהפוך למחמיר יותר, אולי גם המחיצה בין גברים לנשים תוארך לא רק ברחבת התפילה אלא בכל הרחבה כפי שהוצע בעבר”.

הרב שרלו סבור שמוטב היה לו היו נכנעים ומאפשרים ל’נשות הכותל’ להתפלל פעם בחודש בכותל הרגיל.

“היינו יכולים לבלוע את זה שנשות הכותל יבואו פעם בחודש לכותל ושישאר כותל אחד שפועל לפי ההלכה. אני מעדיף שכולם יבואו לאותו כותל ולא שיבנו כותל שכאילו הפקיעו מקדושתו ואפשר לעשות בו מה שרוצים ואיך שרוצים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות