עוד קידוש ה’: מנהל חרדי ברכבת החזיר אבידה של 120 אלף שקל

אברהם מדר, מנהל משמרת ברכבת ישראל, מצא באחד הקרונות תיק ובו 120 אלף שקלים, אותם השיב בשמחה לבעליו • "אלוקים שלח לי מזל למצוא לו את התיק, זה פשוט קידוש השם, גם אם זה לא היה בעבודה, המצווה מחייבת" • וזו לא הפעם הראשונה
קובי פינדרוס
ט' שבט התשע"ו / 18.01.2016 23:10

אברהם מדר, מנהל משמרת ברכבת ישראל, קיים השבוע מצוות השבת אבידה בסכום של 120 אלף שקלים.

זה קרה ביום רביעי האחרון. נוסע דיווח כי איבד תיק באחד מקרונות הרכבת. את האבידה גילה כשהגיע לדלפק ההמראות בנמל התעופה בן גוריון והבין שהוא אינו מוצא את הדרכון שלו – מכיוון שהניח אותו בתיקו.

הנוסע התקשר במהירות למשרדי הרכבת בבקשה למצוא את תיקו, שהכיל גם סכום כסף גדול. “מרוב לחץ, הוא נתן מיקום לא נכון של הקרון וטען כי שם את התיק מעל המושבים”, סיפר מדר לעיתונאית דנה ירקצי מאתר וואלה שפרסמה את סיפורו.

מדר החליט לעבור קרון אחר קרון ולבדוק אם הנוסע הניח את התיק מתחת למושבים. אחרי רבע שעה, שבמהלכה התקשר הנוסע כמה פעמים, נמצא תיק גב קטן מתחת לאחד המושבים, ובתוכו חבילות של כסף במטבע זר.

“להערכתי, מדובר ב-120 אלף שקל”, שחזר מדר הנדהם. “היו שם דולרים והיה שם גם אירו והכול בשטרות של 200. כמויות מטורפות. היו גם שטרות בארנק האישי, לצד דרכונים ורישיון נהיגה”.

מנהל המשמרת, התקשר לשדה התעופה ושוחח עם הנוסע שבכה מהתרגשות. “אלוקים שלח לי מזל למצוא לו את התיק. זה פשוט קידוש השם”, אמר מדר לוואלה.

את התיק העביר מדר לנהג רכבת שנסע לנמל התעופה, שם פגש את הנוסע והשיב לו את התיק באופן אישי.

לדברי מדר, הוא לא שקל לרגע לקחת מתכולת התיק לכיסו. “גם אם זה לא היה בעבודה, המצווה מחייבת”, הסביר.

הוא הוסיף כי גם לא היה מסכים לקבל כל תשלום מהנוסע בגין עזרתו. “אלו ההנחיות של מנהלי הרכבת – רכושו של אדם הוא חשוב וצריך להחזיר לו אותו, לא משנה אם מדובר במחברת או ביהלומים. דין פרוטה כדין מאה”.

מדר סיפר כי זו לא הפעם הראשונה בה הוא מוצא כסף, וגם אז לא חשב לרגע לקחת משהו מן המציאה המפתה: “לפני 15 שנה בן אדם איבד 40 אלף דולר ברכבת. אחרי חצי שעה איתרנו אותו והוא לקח ממני בחזרה את הכסף. אני לא מצטער על דבר”.

בשבוע שעבר התפרסם סיפורו של נחמיה אינדורסקי, בחור בן 19.5 מחסידות בעלזא, שהחזיר 130 אלף שקלים לאדם ששכח תיק בתחנת אוטובוס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://m.ch10.co.il/news/245381/
    19/01/2016 01:14
    יהודי
  1. אשרהים ישראל אין כמו עם ישראל קידוש השם וגם אהבת חינם כזאת מביאה לנו את המשיח חזק!!!!!!!!!!!!! ובשורות טובות לכל עם ישראל בזכות החסד של ישראל