הישג לש”ס: הדיון על הקאנטרי בשכונת רמות נדחה בחודש

אחר שבוע של פגישות מתוחות במיוחד, החליט ניר ברקת, להיענות לבקשת אריה דרעי - ודחה הדיון על מתחם הקאנטרי ברמות • יו"ר סיעת ש"ס, נתי לסרי: "היה ברור שהנושא חייב דיון עומק"
נחמן וייס
כ"ג אייר התשע"ד / 23.05.2014 13:30

הישג חרדי? לאחר שבוע של דיונים ופגישות מתוחות במיוחד, החליט ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, לדחות את הדיון על מתחם הקאנטרי בשכונת רמות, שהיה אמור להתקיים ביום א’.

הפשרה הזמנית הושגה לאחר שיחה בין ברקת ליו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי. השבוע נפגשו השנים באירוע במשכן הכנסת, ודנו בפרשה. לאחר מכן נערכו עוד מספר שיחות בין ברקת לדרעי, כשהמכריעה התקיימה אתמול בלילה.

לבקשת דרעי, נפגש היום ברקת עם סגן ראש העיר מטעם ש”ס, צביקה כהן ועם יו”ר סיעת ש”ס בירושלים נתי לסרי, והגיע איתם לסיכום כי הדיון בוועדת הכספים, שהיה אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב – ידחה בחודש. במהלך פסק הזמן, יתקיימו דיונים מיוחדים על הסוגיות העומדות על הפרק בצרכי החרדים בירושלים, כשהסוגיה המרכזית היא השכונות המעורבות.

כידוע, הדוקטרינה של ברקת אומרת, כי כל מגזר יגור בשכונות שלו, ולכן כמעט ולא מאושרות הקצאות למגזר החרדי, בשכונות המוגדרות כמעורבות, כדוגמת קרית היובל, וזאת בכדי למנוע את התחרדות אותם שכונות. כעת, יתקיימו דיונים מקיפים בנסיון להגיע למתווה מוסכם.

גורמים בכירים המעורים בפרטים, אמרו לחרדים10 כי ברקת הבטיח לדרעי ולאנשי ש”ס בירושלים, כי הוא מתכוון להיות פרגמטי בנושא, ולבוא לקראת הציבור החרדי, בראש פתוח ומתוך כוונה להגיע לפשרה מוסכמת ונוחה.

גורם בכיר ביהדות התורה הירושלמית אמר לחרדים10, כי הדחייה של הדיון הייתה על דעת כלל הסיעות החרדיות, אך מכיוון שיהדות התורה תקפה בזמן האחרון בחריפות את ברקת, בעוד ש”ס שומרת על שקט תקשורתי, ברקת “העניש” את יהדות התורה, והעניק לש”ס את הפרס להתהדר בהישג.

אתמול התקיימה ישיבת הנהלה של ראשי הסיעות ומחזיקי התיקים בעיריית ירושלים, ישיבה שהייתה סוערת ומתוחה, במהלכה הטיחו הנציגים החרדים בברקת האשמות כבדות, על אפליית חרדים, ואף “אפרטהייד”, כפי שהגדיר זאת אחד הנציגים.

יו”ר סיעת ש”ס בירושלים, נתי לסרי, מסר בתגובה לחרדים10: “לאחר שהצגתי עם חבריי את המורכבות בשכונות המעורבות בירושלים, היה ברור כי נושא הקאנטרי ברמות חייב דיון עומק שלא ימוצה ביום או בשבוע. ואכן הבוקר בפגישה שלנו עם ניר ברקת נענה ראש העיר לבקשה, ובחודש הקרוב יתקיימו מרתון דיונים בעניין רמות .קיימות מספר הצעות והפתרון חייב להיות בראיה כוללת ואחראית”.

תגובת העירייה טרם נתקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות