עימותים קשים בבירה. הרב ליאור: אשרינו שיש לנו נוער בריא כזה

מאות הפגינו בבירה במחאה על העינויים שעוברים, לטענתם, 'עצורי דומא' • המשטרה פיזרה באלימות את המוחים שחסמו כבישים: כתבים וצלמים הוכו • הרב דוד חי הכהן: "יש להעמיד מעני היהודים מהשב"כ לדין בגין פשעים נגד העם היהודי!"
חיים טוויל
ט' טבת התשע"ו / 20.12.2015 22:21

בגשר המיתרים הפגינו הערב (ראשון) מאות בני אדם במחאה על העינויים שעוברים, לטענתם, העצורים היהודים מפרשת כפר דומא בידי חוקרי השב”כ.

בהפגנה השתתפו הגאון רבי דוב ליאור,  הרב דוד חי הכהן, והרב ישראל אריאל.

המשטרה ניסתה לפזר את המוחים באמצעות שימוש בגז מדמיע, אך למרות זאת העימותים נמשכו זמן ממושך.

המשטרה ניסתה שוב ושוב לפתוח את הנתיבים, אך אלה נסגרו מאחר והמפגינים חזרו וחסמו את הכביש.

6 מהמפגינים נעצרו ונלקחו לחקירה.

המפגינים טענו כי המשטרה הפעילה אלימות קשה וגז פלפל, ומנגד המשטרה טוענת כי המפגינים יידו אבנים לעבר השוטרים, וכי אחד השוטרים נפצע.

כתב ערוץ 7, אלירן אהרון, הותקף גם הוא על ידי המשטרה, במהלך סיקור ההפגנה. בכוונתו להגיש מחר תלונה למחלקה לחקירות שוטרים בעקבות האירוע.

המשטרה תקפה גם צלמי עיתונות באלימות, ואחת מהן – הצלמת מירי צחי – אף נזקקה לטיפול רפואי.

“לא יתכן כי יהודי יתאכזר ליהודי”, אמר הרב דוב ליאור בהפגנה. “כשהרשעות משתוללת ללא הגבלה, ישנם אנשים שחשים את הכאב של אחיהם, אשרינו שיש לנו דור של נוער בריא שכזה”.

הרב דוד חי הכהן אמר: “ערבים מחבלים, רוצחים, מקבלים יחס טוב יותר מנערינו המעונים. יש להעמיד את מעני היהודים מהשב”כ לדין בגין פשעים נגד העם היהודי!”

הרב ישראל אריאל, יו”ר מכון המקדש, אמר: “אינקויזציה בעם ישראל – בושה וחרפה! על השב”כ ללמוד מיהודה בן יעקב כיצד מוסרים נפש על יהודי אחר, ולא מענים אותו!

הוא הוסיף: “כאשר המשטרה השב”כ והממשלה יעשו את תפקידם נאמנה ובמסירות בהגנת יהודים, לא יהיו ‘תופעות’ בקרב היהודים”.

הפגנה, ימין, עצורי דומא

מוקדם יותר דווח כי אחד הנערים שנעצרו בחשד כי השתתף בהצתה בכפר דומר אמר היום בבית משפט השלום בפתח תקווה כי ניסה להתאבד בכלא – והציג את את סימני החתכים על זרועותיו.

עורכי דינו סיפרו כי הוא התחנן לפני השופט שימנע מאנשי השב”כ להמשיך לענותו. לדבריו, החוקרים כפתו אותו ותלו אותו בידיו.

פרקליטו, עורך הדין עדי קידר, אמר כי נראה שהשב”כ החליט לשפוך את דמם של הנערים העצורים, וכי מערכת המשפט והפרקליטות מאפשרות זאת.

בשב”כ אומרים בתגובה כי שירות הביטחון הכללי הוא ארגון ממלכתי וכי כל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות השב״כ מתנהלות על-פי הוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח של היועץ המשפטי לממשלה, של פרקליטות המדינה ושל בתי המשפט.

עוד אומרים בשב”כ כי הטענה שאחד מהעצורים ניסה להתאבד, משוללת כל יסוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות