העיתונאית עמירה הס מ’הארץ’: “העלייה לישראל – היא פשע”

העיתונאית השמאלנית קיצונית עמירה הס דיברה בכנס בניו-יורק וקבעה: "הגירה לישראל במצב היום היא שותפות בפשע - והקהל הגיב בתשואות • מו"ל הארץ עמוס שוקן הסתייג מהדברים
אליעזר היון
ה' טבת התשע"ו / 17.12.2015 20:57

“העלייה לארץ היא פשע”. כך התבטאה עיתונאית עיתון הארץ, עמירה הס, באמירה פרובוקטיבית שצוטטה באתר nrg.

את הדברים אמרה הס בכנס ‘הארץ’ בניו-יורק, כשהשתתפה ביום ראשון בפאנל בהנחייתה, שעסק ב”מאבקים לשוויון”.

קהל המאזינים כלל יהודים רבים. לאחר שתקפה את השליטה הישראלית ביהודה ושומרון, הוסיפה העיתונאית השמאלנית קיצונית: “כל מי שמתכנן לעלות לישראל, שיידע שהוא עומד לעשות פשע”.  באתר nrg צוין כי הקהל הגיב בתשואות רמות על ההתבטאות הזו, ואיש מחברי הפאנל לא גינה אותה.

הס הסבירה כי הפלסטינים משוללים מזכויותיהם: “בכל רגע נתון, לכל יהודי אמריקני יש זכויות בארץ – שנשללות מהפלסטינים. יהודי אמריקני יכול לבקר בכל עת שירצה, בעוד שרובם הגדול של הפלסטינים בעולם, גם אם נולדו בארץ ויש להם רכוש ואדמה הרשומה על שמם, אינם מורשים לבקר.

“יהודי אמריקני יכול להגר ולהתגורר ולעבוד בכל מקום בארץ בין הים לנהר, ולעומתו פלסטינים שנולדו בארץ או שהוריהם נולדו בה אינם מורשים לחזור אליה ולהתאזרח בה, ומי שחיים בה מוגבלים באזורים שבהם הם רשאים להתגורר: פלסטינים בעזה אינם רשאים לעבור לגדה, פלסטינים בגדה אינם מורשים לעבור לגור ליד תל אביב, או בכ-60 אחוז משטח הגדה המערבית. פלסטינים אזרחי ישראל מאבדים את זכויותיהם הסוציאליות אם הם עוברים לגור ביישוב פלסטיני ליד בית אל, למשל, או שהם חיים בתוך ישראל ב’כפרים בלתי מוכרים’ כאמצעי לגרשם”.

זו הסיבה, לדברי העיתונאית, כי “הגירה לישראל במצב היום – ובייחוד של אזרחים במדינות הרווחה המערביות – היא שותפות בפשע”.

מו”ל הארץ עמוס שוקן, התייחס לדבריה של הס ואמר: “בניגוד לדברים המיוחסים לעמירה,  אני חושב שהאפשרות של כל יהודי להתאזרח בישראל היא מיסודות הציונות. אף שעקרונית צריך להתנגד למדינה המוגדרת בדת, הניסיון ההיסטורי העגום של היהודים כמיעוט במדינות אחרות, מחייב לתת הזדמנות לפתרון הציוני ולהתאמץ שיצליח – והוא יכול להצליח רק במסגרת דמוקרטית.

“אבל אם מתברר שהציונות אינה דמוקרטית, וקיומה תלוי בכיבוש, בנישול ובאפרטהייד (ואני בטוח שהוא לא תלוי בהם), הרי שהיא הופכת לאידאולוגיה בלתי לגיטימית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הצמחים הרקובים מתחילים להתגלות במלוא מערומיהם
    18/12/2015 09:35
    יאיר
  1. וכמובן הכל תמיד באיצטלה של “דמוקרטיה” כל עוד זה משרת אותם.

  2. הכתבה של אמירה הס על עלית יהודים לישראל.
    18/12/2015 14:17
    אליעזר יושע
  3. עמירה הס כיוונת בדיוק לדברי הרב יואל טייטלבוים בספרו ויואל משה על האיסור הנורא של עליית יהודים לישראל . אשרייך ואשרי חלקיך .